Guest sun li Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Mobilsignaler, hur göra man dom? Jag vet att vissa mobiler kan köra mp3or men det jag undra över är dom "polyfona-ringsignalerna" och om det är något speciellt format man skriver om dom i. Eller ifall man skall använda vanlig midi och GM synth för att sedan bara konvertera till ett annat filformat. All information i ämnet är välkommen, jag är trött på tråkiga signaler. Mvh Sunli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest denton Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Min Siemens tar emot midi signaler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrix Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Tror nästan alla nya mobiler med polyfoniska ringsignaler tar emot midi... Så om du har tillverkarens sladd för att föra över grejer så lägg över en midifil bara 😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sun li Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Ah, superduper, jag satt väl förmodligen med någon dammig samsung från 99 i tankarna. Ok tack för hjälpen. (springer iväg för att kolla in IR-porten på den bärbara) Link to comment Share on other sites More sharing options...
speed-focus Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 funkar även att wappa hem dem om du har möjlighet till det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Hur bra är midin på mobilen egentligen? Stödjer den velocity variation? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrix Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Hur bra är midin på mobilen egentligen? Stödjer den velocity variation? Känns lite som överkurs för enkla ringsignaler va? 😉 Fast isf kanske det vore värt att slänga över nån midifil och ha sin senaste skapelse när d ringer 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted March 4, 2005 Share Posted March 4, 2005 Skrämmer liv i en gammal tråd här... Har precis skaffat en ny telefon och det är min första med polyfoniska ringsignaler (min andra totalt), dock en billig enklare modell om jag inte fattat fel: SonyEricsson Z200. Skulle va kul att göra lite egna ringsignaler till den, men den inbyggda komponeringsgrejer klarar bara monofoniska signaler. Det ska ju gå att wappa eller föra över med IR, men vilket fil-format använder man? Kan jag bara skicka över en MIDI-fil? Följer det i så fall GM-standarden? Har googlat som en tok på det här, men kommer bara till en massa sajter som säljer signaler... 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nurfen Posted March 4, 2005 Share Posted March 4, 2005 Du ska skicka över midifiler, ja. Funkar iallafall så till min Z1010. Borde som sagt vara likadant till alla polyfoniska telefoner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted March 4, 2005 Share Posted March 4, 2005 Ok, det låter kul... Tack! Ska hem sen och komponera nåt riktigt sjukt att irritera min kontorsgranne med... 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest levelind Posted March 7, 2005 Share Posted March 7, 2005 hur funkar det med oss som har nokia 3510i då 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts