Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej pÄ Er,

TÀnkte bara meddela att jag precis gjorde Firechild's Logic benchmark nu ikvÀll. Och det var en imponerade upplevelse.

Program: Logic 8.02

Ljudkort: Det interna

Antal tracks: 60

VÄr studiodator. En Macpro 2008, 2x2.8ghz klarar 54. Den brukar jag kalla monstermaskin, Àven om den inte klarar allt. Men denna iMac Àr ju Ànnu vÀrre. Nu ska jag bara installera alla pluggar för att se hur den klarar sig i "riktiga" situationer.

Mvh

Fredrik

Annons
Postat
Hej pÄ Er,

TÀnkte bara meddela att jag precis gjorde Firechild's Logic benchmark nu ikvÀll. Och det var en imponerade upplevelse.

Program: Logic 8.02

Ljudkort: Det interna

Antal tracks: 60

VÄr studiodator. En Macpro 2008, 2x2.8ghz klarar 54. Den brukar jag kalla monstermaskin, Àven om den inte klarar allt. Men denna iMac Àr ju Ànnu vÀrre. Nu ska jag bara installera alla pluggar för att se hur den klarar sig i "riktiga" situationer.

Mvh

Fredrik

VĂ€lkommen till i7-vĂ€rlden. 😛

http://www.soundonsound.com/sos/feb09/imag...werDAWPC_03.jpg

Postat

haha, sonnis!! 😛 sitter du hemma i soffan och drĂ€gglar över din nya 27tummare nu va?? med fötterna pĂ„ vardagsrumsbordet?? kul att du lyckats ta dig igenom den underbara logicinstallationen ocksĂ„...och att allt funkar bra! 😠

Postat (redigerat)

Hehehe, JIIIIIIISES?! 60 spÄr? Min Powermac 2x2.5 (late 2004) klarade 12-13 spÄr!

Undrar hur nya Mac Pro kommer att klara detta? Men man vet ju ingenting om den nya som snackas om att den kommer i juni, först var det ju mars, men nu som, sagt juni. *suck* 😛

Och det har talats om sexkÀrniga, men oxÄ ÄttakÀrniga. Sen Àr ju frÄgan om dom kommer i fysisk dual, alltsÄ 2x6 el. 8-core! Och om det kommer att vara xeon?

Har ett mixjobb pÄ en platta som Àr ca 60% klar! Och hade apple bara slÀppt burken nu i mars sÄ hade man vart pÄ banan.

Men ju mer tiden gÄr ju mer stressad blir man att fÄ komma igÄng! FÄr hoppas dollarn hÄller sig stilla och inte gör nÄt mumbojump precis vid release av nya mac pro! Den kommer att vara tillrÀckligt asdyr ÀndÄ

Redigerat av KillwithSkill
Postat
haha, sonnis!! 🙂 sitter du hemma i soffan och drĂ€gglar över din nya 27tummare nu va?? med fötterna pĂ„ vardagsrumsbordet?? kul att du lyckats ta dig igenom den underbara logicinstallationen ocksĂ„...och att allt funkar bra! 🙂

Ja, jag gör ju det, haha. Blir nog ingen studio ikvĂ€ll. Ska nog sitta hemma och installera pluggar och testa befintliga projekt istĂ€llet. Kanske springer och köper en klaviatur sĂ„ jag kan lira lite 🙂 Logic installationen Ă€r inte att leka med, hehe. Men totalt sett tar nog alla andra pluggar lĂ€ngre tid.

Hehehe, JIIIIIIISES?! 60 spÄr? Min Powermac 2x2.5 (late 2004) klarade 12-13 spÄr!

Undrar hur nya Mac Pro kommer att klara detta? Men man vet ju ingenting om den nya som snackas om att den kommer i juni, först var det ju mars, men nu som, sagt juni. *suck* 🙂

Och det har talats om sexkÀrniga, men oxÄ ÄttakÀrniga. Sen Àr ju frÄgan om dom kommer i fysisk dual, alltsÄ 2x6 el. 8-core! Och om det kommer att vara xeon?

Har ett mixjobb pÄ en platta som Àr ca 60% klar! Och hade apple bara slÀppt burken nu i mars sÄ hade man vart pÄ banan.

Men ju mer tiden gÄr ju mer stressad blir man att fÄ komma igÄng! FÄr hoppas dollarn hÄller sig stilla och inte gör nÄt mumbojump precis vid release av nya mac pro! Den kommer att vara tillrÀckligt asdyr ÀndÄ

Ja, det Ă€r riktigt bra 🙂 Jag funderade ju ocksĂ„ pĂ„ nya Macpro. Men jag kĂ€nde att jag inte behöver kunna bygga ut och valde dĂ€rför i7:an. Sen har ju den massa andra fördelar ocksĂ„. Design, underbar skĂ€rm, tyst o.s.v. Ja, prismĂ€ssigt ocksĂ„.

Postat

Å fy fan 🙂!

Jag ska till apple store och kĂžpa mig en ny macbook pro i7.

Postat
Å fy fan 🙂!

Jag ska till apple store och kĂžpa mig en ny macbook pro i7.

Den klarar nog av ganska mycket den ocksÄ. Blanda bara inte ihop den med i7:an som sitter i iMac. i7:an i Macbook Pro Àr en 2 kÀrnig processor med HT (Virtuellt 4)

• 1 mĂ„nad senare...
Postat
Den klarar nog av ganska mycket den ocksÄ. Blanda bara inte ihop den med i7:an som sitter i iMac. i7:an i Macbook Pro Àr en 2 kÀrnig processor med HT (Virtuellt 4)

Precis, det Àr en viktig poÀng. Jag körde just Firechild's Logic Benchmark med en Macbook Pro Core i7 2,66 GHz och den klarade 26 kanaler med 256 samplingars buffert. Inte hundra procent rÀttvisande, dÄ jag testade med Logic Pro 9.1.1.

Fortfarande riktigt bra för att vara bÀrbar, dock!

Postat
Precis, det Àr en viktig poÀng. Jag körde just Firechild's Logic Benchmark med en Macbook Pro Core i7 2,66 GHz och den klarade 26 kanaler med 256 samplingars buffert. Inte hundra procent rÀttvisande, dÄ jag testade med Logic Pro 9.1.1.

Fortfarande riktigt bra för att vara bÀrbar, dock!

Hmm.. 26 spÄr lÄter rÀtt lÄgt. Jag har för mig att min MBP 17 2,5ghz klarade runt 20-22 spÄr sist jag testade. Jag fÄr ta och testa igen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.