Jump to content
Annons

Numark


Plus o Minus

Recommended Posts

står mellan valet och kvalet av 2 nya numark TT-200 eller TTX-1 spelare.

och nu undrar jag om det finns någon här som kan leverera lite personliga uppfattningar och åsikter om dessa 2 spelare ?

kommer förmodligen att använda någon av ovannämda mest för hemmabruk i första hand, ... men man ska inte se bort ifrån att dom kan få följa med på ett par resor 😮

mvh.

kultur ambassaden

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har inte använt någon av dom men en kompis som spinner vinyl då och då använder två stycken TT-200 och säger att dom lämpar sig för hemmabruk och spelningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

TT-200an äger. Riktigt bra maskin måste jag säga. Har 2 st själv och jag har inget att klaga på. Förutom min egen mixning, men det är en annan historia 🙂

Skulle dock inte klaga på att ha ett par TTX1'or istället. De är ju ännu fränare.

Men jag kan starkt rekommendera Numark i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

De är ju inte bara stabila och bra, de är ju fett snygga att titta på också. Jämfört med Technics som är så stela och tråkiga i designen.

detta kan man knappast argumentera imot.

man har fått uppfattningen av att numark spelare som ligger 1000 lappen under ger mer design mässig kvalitet och stabilitet för pengarna än det technics gör.

btw, ... vilken mixer använder du ? 😉

mvh.

kultur ambassaden

Redigerat av Kultur Ambassaden
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

// nattvaktaren: håll dig till ämnet och gör inga påhopp! inlägg struket /adm //

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte testat Numark TT-200 själv..men har inte hört annat än gott om dom. Men det finns andra alternativ du borde kolla innan du köper.. Till exempel kan man få en begagnad Technics SL1200/1210 för ungefär samma pris som en ny TT-200..och ett nytt märke som heter Synq släppte ganska nyligen sin XTRM 1 som definitivt verkar värd att kolla upp.

Finns på http://www.optisound.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Nåt dyrare än technics 1200 serien känns onödigt. Alla uteställen kör technics. Har testat andra spinnare (jobbade i branchen) men kunde knappt takta in nåt ordentligt. Visst, det är en vanesak, men det blir trubbel om man kör hemma på ett par pissiga numark och sen ut på klubb som har 1200:or...

Stanton har en skitful, metallicblå, glittrig spinnare som väger uppåt 20 pannor, som jag faktiskt gillade. Den kostar runt 7 papp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Visst var nattis lite tramsig...

Men jag har faktiskt inte hört nån kalla det spinnare heller.

& jag har ändå jockat i över 10 år...

Just nu malmöbaserad, om nån vill lyssna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...