Jump to content
Annons

Arturia - Vart tog dom vägen?


Dancelot

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om någon vet vart arturia har tagit vägen?

Har ju köpt lite softsynthar från dom och när jag kikar in på deras hemsida så finns den ej kvar, mycket märkligt..

Någon som hört något om detta får gärna langa lite info.

// Dancelot

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmmm

Testar på alla mina datorer hemma och iphone och även gick in och körde på grannens dator och får samma, någon annan som tagit över Arturias sida..

hmmm konstigt att det ser ut ok hos dig hmmm...

E ju lite orolig då jag köpt lite prylar där....

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.arturia.com funkar bra på min dator...?

För mig dyker det bara upp en reklamsida med texten "If you are the current registrant for this domain name and wish to continue the registration on the domain, you must immediately contact the domain name provider and renew the domain name to ensure the name is not deleted."

Googlar man på arturia så dyker deras hemsida upp med rätt beskrivning och allt, fast den funkar inte när man går in på den. Alltså borde sidan tagits ner ganska nyligen för att Google inte hunnit uppdatera sökmotorn. Det är nog ingen som har tagit över deras sida, det är deras webbhotell som säger att sidan är ledig och man kan buda på den.

Vill nån registrera Arturia.com och kräva dem på pengar om de vill ha tillbaka den så slå till nu. 😛

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hamnar rätt både med och utan www (beroende på webhotell så kan det ibland krävas att man skriver adresserna med www...

Det funkade både på jobb och hemma (XP Pro resp Home - och IE8 på båda).

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha.. När jag kör med bredbandsbolagets DNS får jag upp en hijackad sida.. Men när jag lägger in Googles fria DNS-server med IP-adress 8.8.8.8 får får jag upp rätt sida.. DNS problem alltså.. 😛

http://code.google.com/intl/sv/speed/public-dns/

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet ligger i DNS Zone-delegation hos nån topdomän, inte hos BBB .. Testa med Googles DNS ska du få se att det blir bättre..

Har Bahnhof och sidan fungerar inte för mig heller..
Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser det ut för mig när jag trycker på evolution-länken (Google Chrome):

313rue0.jpg

Ser ut sådär hos mig med? Jag har inte Com Hem,...

Försökte köpa domänen, men den var reggad;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...