Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2020

• Neosus

1668

• Overkill

1613

• Memphis

1514

Postat (redigerat)

Jahaaa..... nu fattade jag... efteråt!

Du trodde jag menade Hästpojken.

Nej, jag menade Hästpojken!

Dvs. dokumentärfilmen om engelsmannen och amerikanskan som åkte till shamanerna i Mongoliet med sin autistiske 4-årige son för att han skulle bli bättre.

Det blev han. Efter resan kunde han både gå på toa och lekte tillsammans med andra barn på ett helt normalt sätt. Det hade han aldrig gjort förut.

Enligt shamanerna så levde en ond ande kvar i mamman, så hon var tvungen att tvätta sig ren. Pojken blev bättre av kontakten med djuren där. När han

kom hem så kunde han vid 6 års ålder rida själv.

Dokumentära intervjuinslag med lärare, varav en autistisk. De autistiska har ofta ett smalt specialintresse. Intressant prisbelönt film.

Inte ofta jag ser dokumentärer.

Redigerat av debatt
Postat
Nu ska jag plugga lite, sen ska jag gå och köpa lite ägg och bröd och chips och sen "kolla" alice i "underlandet". 😱

🥰

Postat
Nepp! Ska försöka leta upp lite roliga skivaffärer och sånt, tips på något?

Inte direkt, vi var väl aldrig direkt på några häftiga ställen. Iofs så kan du ju gå på små halvruggiga bakgator i Soho, där ville jag gå men inte min mamma och syster.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.