Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2020

• Neosus

1668

• Overkill

1613

• Memphis

1514

Postat
Mitt bankkort har såntdär "verified by visa" för annars får man inte köpa på nätet med det!

Hur får man verified by Visa?

MÅSTE man ha Internetbanken då?

Om man inte har och inte vill/kan ha Internetbanken - kan man ändå skaffa verified by Visa?

Postat

PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY PUSSY

drloop (oregistrerad)
Postat

Umph... trots att jag dragit ned tempot 30 bpm när jag lagt guran så blev det otajt. Usel man är.

Redigerat 8 och 16 delar manuellt över 16 takter... så där kul.

Postat

Olika ståndpunkter

1) Det finns ingen mening. Detta är nihilismens ståndpunkt. Det finns inga objektiva värden. Ingenting är sant och allt är tillåtet. Tillvaron är i princip meningslös och slumpen regerar.

2) Det finns ingen mening men den går att tillskapa. Detta är existensialisternas ståndpunkt. Från början finns det ingen mening, men som unik individ kan jag göra val och handlingar i livet som skapar mening. Detta innebär också ansvar och en oro för att mina val kan bli fel.

3) Det finns en immanent mening att upptäcka. Denna ståndpunkt återfinns i de stora religionerna och i vissa av de filosofiska systemen. Verkligheten är t.ex. gudomlig, och det gäller att skapa kontakt med den, antingen genom att skåda ljuset i sitt inre eller genom yttre religiösa handlingar.

3a) Meningen med tillvaron i sig. En vidareutveckling av 3). Det finns t.ex. en gudomlig plan, en kosmisk lag [som cyklisk utvidgning och hopdragning), en universell andlig naturlag (som karma) eller så är den biologiska mångfalden och skönheten i naturen och världsalltet i sig meningsfull.

3b) Meningen med ett individuellt, biologiskt liv. Meningen med mitt eget liv kan upptäckas i 3) Gud, i 3a) att vara människa eller i 3b) att vara människa och leva i nuet och fullt ut, i harmoni med andra och med omvärlden.

4) Fortplantning. Att överleva, föröka sig och sprida sina gener är alla levande varelsers imperativ, och åtminstone i en begränsad, biologisk betydelse också deras "mening".

Postat

Diska sen koka soppa sen diska å sen handla å sen koka mer soppa å sen diska å sen sova å sen äta frukost å sen åka på hospitalet och sen åka hem å äta å sen åka bort kanske å sen äta å fika å sen sova

Ungefär sådär ser min planering ut för framtiden men jag ger mig fan på att det inte blir som jag tänkt det 😳

Postat
Diska sen koka soppa sen diska å sen handla å sen koka mer soppa å sen diska å sen sova å sen äta frukost å sen åka på hospitalet och sen åka hem å äta å sen åka bort kanske å sen äta å fika å sen sova

Ungefär sådär ser min planering ut för framtiden men jag ger mig fan på att det inte blir som jag tänkt det 😳

Känns det meningsfullt?

Postat
Nej usch.

1 och 2 bygger på slump.

Stolen du sitter på är inte tillkommen av en slump, eller hur.

Det var inte så att någon satt och kollade intensivt på trästyckena och tyget som låg

i en papplåda och plötsligt formades det till en stol?

Postat

Nej, det finns ju en stor risk i att det där kanske byts ut mot något annat.

Postat
1 och 2 bygger på slump.

Stolen du sitter på är inte tillkommen av en slump, eller hur.

Det var inte så att någon satt och kollade intensivt på trästyckena och tyget som låg

i en papplåda och plötsligt formades det till en stol?

Men det är ju inte så att det ena dagen är massa urmänniskor som lever i en skog och grymtar medan dom jagar djur och sen dagen efter så sitter jag här vid min dator på en stol. Det går ju gradvis över långa perioder när det gäller utveckling, och att människan har utvecklats som den har bygger på slump och naturligt urval, inte någon andlig mening.

Postat
Men det är ju inte så att det ena dagen är massa urmänniskor som lever i en skog och grymtar medan dom jagar djur och sen dagen efter så sitter jag här vid min dator på en stol. Det går ju gradvis över långa perioder när det gäller utveckling, och att människan har utvecklats som den har bygger på slump och naturligt urval, inte någon andlig mening.

Vad skapade det naturliga urvalet?

Ok, bortse då från nutidens människa och

tänk istället på den allra första människan - den som grymtar som du skriver...

Om inte stolen du sitter på kommer till av en slump, hur kan den grymtande människan komma till av en slump?

😳

Postat
Vad skapade det naturliga urvalet?

Ok, bortse då från nutidens människa och

tänk istället på den allra första människan - den som grymtar som du skriver...

Om inte stolen du sitter på kommer till av en slump, hur kan den grymtande människan komma till av en slump?

😳

Alltså, stolen jag sitter på är ju fabriksproducerad och det är ju ingen slump utan det är ju för att ett företag sett en möjlighet att sälja stolar så har dom producerat det. Men stolen som sådan är ju en slump, det är ju inte så att någon en dag fick en uppenbarelse och kom på stolen.

Att människan har utvecklats som den gjort är en slump, eftersom om inte saker och ting hade hänt precis när dom hade hänt så hade människan varit annorlunda idag, kanske varit där vi kommer vara om 500 000 år framåt eller där vi var för 500 000 år sen (i jämförelse var vi är nu). Det är ingen som har haft en stor plan om hur utveckling skulle ske, utan det som har hänt har hänt utan att någon tänkt på någonting större, man har försökt leva och reproducera precis som vilket djur som helst och reproduktionen och evolutionen har lett till det stadie som vi befinner oss på nu.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.