debatt Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 - Är de inte fina, undrade den lockige korte ynglingen? - Joo... svarade Nilsson betänksamt. - Men varför hänger de där? - Venne. Nånstans måste de väl hänga!? Ynglingen hastade in i Phonehousebutiken plötsligt. Nilsson stod kvar utanför och tittade in. Det blev imma på rutan med en gång.
debatt Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 Efter två minuter petade plötsligt någon på Nilssons vänstra axel.
debatt Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 (redigerat) -Vad tittar ni efter?, sa en kvinnlig blond poliskonstapel. -Tittar?, svarade Nilsson förvånat. Får man inte titta nu längre? -Jag såg allt hur ni samtalade med den där pojken tidigare! -Pojken? Han var minst över 20 ska jag säga er! Men vad ÄR det här? Får man varken se eller prata längre? -Det är säkert grankulorna ni vill åt! Är det inte så? Samtidigt kom den lockige yngligen ut ur butiken. -Får jag se i påsen!, sa poliskvinnan bestämt och ryckte den åt sig. Redigerat 7 maj 2010 av debatt
SadamJR Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 Om man ska läsa en skum bok är nog odysseus av james joyce den bästa. Finns dessutom i en utmärkt svensk översättning.
debatt Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 -Men här finns ju inga grankulor! sa poliskvinnan både irriterat och förvånat. -Nej vadå? undrade ynglingen. -Vad är det här för nåt då? sa hon besviket och höll påsen i ena handen och den nya mobilen i den andra. -Det ena är en plastpåse från Phonehouse och det andra är min nya mobil. Jag fick ett asfett erbjudande om en iPhone jag inte kunde tacka nej till!
debatt Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 -Stå inte där och försök göra dig lustig!, sa poliskvinnan. Nu märkbart irriterad. Vad heter du förresten? -Jean-Marie.
debatt Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 Poliskvinnan viftade åt de bägge männen att de nu kunde lämna platsen. Själv gick hon in i butiken och frågade om grankulorna som hängde i skyltfönstret. Nilsson och Jean-Marie gick iväg och såg på avstånd bakom ett träd hur de diskuterade flitigt därinne. Snart rusade dock poliskvinnan ut ur butiken med alla de guldskimrande grankulorna i ett ihopbundet snöre och det dröjde inte många ögonblick innan säljaren var på jakt efter. -Polis! Polis! skrek hon.
debatt Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 Taxen Holger lyfte på ett ben och pissade. Tyvärr träffade strålen Jean-Maries gul-gröna sneakers.
debatt Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 Nilsson märkte inte vad som hänt, och inte Jean-Marie med en gång heller. Inte förrän Nilsson gått ett tiotal meter framåt på grusgången la Jean-Marie märkte till vätan på ovansidan av foten. -Det var då fan, tänkte han tyst för sig själv. Plötsligt fick han syn på en välbekant gestalt som lommade förbi Phonehousebutiken.
Pazo Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 Han ställde sig utanför Phonehouse butik och såg en liten lockig kille som trummade med ena handen på höger lår. Stämmer faktiskt! Förutom att det var telia 🙂
Pazo Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 FAN VA SNYGG DEN ÄR Matchar dessutom min datorn sjukt bra! Båda är unibody aluminium med svarta detaljer 🙂
Pazo Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 Japp! Verkar bara vara lite stört med kopplandet till datorn kanske... Mac stödjs typ inte 🙂
slejnard Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 🙂 🙂 fint poem debatt öh ni med flashiga mobiler. Jag blev sugen på en iphone inom en framtid...men går den att koppla till en PC??
Recommended Posts