Jump to content
Annons

Bygga in dator


Mike_B

Recommended Posts

Inte direkt studiobygge kanske, men jag har tröttnat på fläktljudet från datorn. Någon som har tips på hur man kan bygga in den. Eller kan man ha den i garderoben utan att den blir för varm?

PS. Jag har redan en låda med dämpmaterial innuti, men det hjälper inte mycket. Jag vill ha knäpptyst. DS.

//Mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min första tanke är ju att skaffa en ny och tystare processorfläkt, men om du redan har en sådan så är väl det viktigaste du ska tänka på om du bygger in datorn i nånting att det ska finnas god lufttillförsel...har sett ritningar i ånt nummer av MM om hur man bygger en dämpningslåda tror jag...eller var det nån annanstans... 😲

Lycka till 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Ny processor är uteslutet, är helt nöjd med datorn förutom ljudet. Det är dubbla processorer dessutom så dubbla fläktar. Plus grafiktkortets fläkt.

Nåja, har främst funderat på att slänga in den i garderoben och köra trådlös mus och tangentbord.

Är det någon som vet om det kan vara farligt för burken. Att den blir instabil eller nåt?

Maxmaxmax: Ska kolla up länkarna, tackar så mycket =)

//Mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som vet om det kan vara farligt för burken. Att den blir instabil eller nåt?

kolla hela tiden datorns temperatur med t.ex Motherboard Monitor så att den inte skenar iväg. Ligger den inom rimliga gränser så är det no problemos för stabiliteten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...