Anders F Postat 29 mars 2010 Postat 29 mars 2010 (redigerat) Hejsan Snackade med en kille om att jag ville ha en les paul gitarr. DĂ„ sa han, du kan fĂ„ denna greco för 6000 spĂ€nn. Underbar gitarr att spela pĂ„! Men frĂ„gan Ă€r hur bra priset Ă€r. Ăr det sĂ„ bra sĂ„ det Ă€r idioti att inte slĂ„ till? LĂ€s lite om Greco hĂ€r đ http://elgitarrer.com/vintage-japanese-gui...rer/greco.shtml EDIT: tog inte serienumret tyvĂ€rr sĂ„ jag vet inte tillverkningsĂ„r. MVH Anders Redigerat 29 mars 2010 av Gizmozis
joachime Postat 29 mars 2010 Postat 29 mars 2010 Greco Àr ofta bra instrument. Men Ànnu inte lika eftertraktade som t ex Tokai. Men en bra, vÀlbehÄllen Les Paul frÄn 1978 till 1982 kan nog gÄ för 6000:-
Anders F Postat 29 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 29 mars 2010 Greco Ă€r ofta bra instrument. Men Ă€nnu inte lika eftertraktade som t ex Tokai. Men en bra, vĂ€lbehĂ„llen Les Paul frĂ„n 1978 till 1982 kan nog gĂ„ för 6000:- Ska dit igen snart sĂ„ dĂ„ kan jag kolla serienumret sĂ„ vi kan fĂ„ veta tillverkningsĂ„r đ Den va riktigt skön att spela pĂ„ iaf och jag kĂ€nner hur det kliar i fringrarna och maggen pirrar sĂ„ man tror man behöver gĂ„ pĂ„ toa oftare đ MVH Anders
sixties Postat 30 mars 2010 Postat 30 mars 2010 tror de brukar ligga runt 6-8000:- de jag har sett till salu. helges hÄla brukar ju sÀlja endel sÄdana.de flesta pÄ helges lÄg runt 9000:- helges hÄla- japaner, japaner
therocker Postat 30 mars 2010 Postat 30 mars 2010 SÄg en ett par Är gammal gibson les paul standard pÄ blocket för 8000 hÀrom dagen, fanns i blekinge, annonsen finns inte kvar dock lÀngre. Ett skÀmt?
sixties Postat 2 april 2010 Postat 2 april 2010 lite mer info om japanska gitarrer: http://elgitarrer.com/japanese-vintage-guitars.shtml
Hellpig Postat 2 april 2010 Postat 2 april 2010 Kolla upp vad det Àr för en modell, det finns bÀttre och sÀmre modeller. Men om den Àr fin att spela pÄ (vilka faktiskt alla Greco o Burny som jag testat har varit), lÄter bra och hÄller stÀmningen lÄter inte 6000 för dyrt - du fÄr en gura som kÀnns lika bra att spela pÄ som en Àkta LP. Det Àr min Äsikt.
Jaker Postat 2 april 2010 Postat 2 april 2010 Kolla upp helgeshala.com Han Àr vÀl den som har mest sÄnna guror i lager och en vanlig standard les paul ska man kunna fÄ för under 6000. Eftersom det fortfarande finns japan les pauler i containerlass. VÀrre Àr de om du ska ha nÄgon sg junior eller es 175 eller liknande dÄ kan priserna dra mot 10k Men en les paul borde du fÄ billigare.
joachime Postat 2 april 2010 Postat 2 april 2010 Kolla upp helgeshala.com Han Àr vÀl den som har mest sÄnna guror i lager och en vanlig standard les paul ska man kunna fÄ för under 6000. Men inte hos Helge vÀl? Jag har fÄtt för mig att han/de ligger nÄgra tusenlappar ovanför. Tycker istÀllet man ska jÀmföra med vad andra privatpersoner sÄlt japan vintage för. Sök pÄ Burny, Greco, Tokai pÄ diskant.se, allaannonser.se etc...
Guitar Nilsson Postat 2 april 2010 Postat 2 april 2010 Har du inte redan en eller fler bra gitarrer? En kopia Àr ÀndÄ en kopia... det skulle gnaga i bakhuvet pÄ mig, Àven om den Àr minst lika fin som en Àkta Les Paul. Jag skulle hellre ha lagt 6000 i den spargris som ska knackas nÀr tillfÀllet att köpa en riktigt grisbra mick som Brauner eller Neumann dyker upp. Men det Àr jag det...
Anders F Postat 2 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 2 april 2010 (redigerat) Vad kul med alla svar! Och min grundfrĂ„ga kĂ€nns som jag fĂ„tt besvarad iaf. Det kĂ€nns som ett naturligt pris helt enkelt, varken billigare eller dyrare. Sedan Ă€r den sĂ€kerligen vĂ€rd sitt pris, men jag behöver inte kĂ€nns panik att jag mĂ„ste köpa nu ): Guitar Nilsson. Jag har inte sĂ„ mĂ„nga gitarrer sjĂ€lv. 3 eller fyra stycken bara, varav min Ibanez tillhör den finaste av dem, och den Ă€r inte sĂ€rskilt fin, helt OK, men inte mer tycker jag. DĂ€remot har jag vĂ€nner med Strata, tele , les paul av finare slaget som jag fĂ„r lĂ„na om jag vill đ Jag saknar alltsĂ„ en bra kompgitarr i rock-trĂ€sket. DĂ€rav mina tankar pĂ„ en les paul. Sedan Ă€r min ibanez nu nedstĂ€md, vilket gör att jag behöver en ny gitarr hĂ€r framöver med vanlig stĂ€mning. Men ingen panik kĂ€nner jag nu iaf, utan nu kan man prova lite mer och ta det lugnt. đ MVH Anders Redigerat 2 april 2010 av Gizmozis
Guitar Nilsson Postat 2 april 2010 Postat 2 april 2010 Köp ett capo sÄ har du en normalstÀmd gitarr pÄ ett par sekunder! Jag har bara en elgitarr, telecastern. En ak, Epiphone Jumbo. Frun har en yamaha CG 101 (k) nylonare den fingrar jag mest pÄ nuförtiden. KÀnner inget större sug att jag mÄste ha en till gitarr, telen Àr vÀldigt grym till slide ÄssÄ. tar lite tid att stÀmma om mitt i en show bara, men det fixar sig med ett kortare trumsolo.
Anders F Postat 2 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 2 april 2010 Köp ett capo sĂ„ har du en normalstĂ€md gitarr pĂ„ ett par sekunder!Jag har bara en elgitarr, telecastern. En ak, Epiphone Jumbo. Frun har en yamaha CG 101 (k) nylonare den fingrar jag mest pĂ„ nuförtiden. KĂ€nner inget större sug att jag mĂ„ste ha en till gitarr, telen Ă€r vĂ€ldigt grym till slide Ă„ssĂ„. tar lite tid att stĂ€mma om mitt i en show bara, men det fixar sig med ett kortare trumsolo. Aha, alltsĂ„ hela Ă€r inte nedstĂ€md utan det Ă€r drop D, skrev lite illa dĂ€r đ Killen som fixar i ordnng min gitarr sa att med flyd Rose stall sĂ„ ska man inte Ă€ndra stĂ€mningen, utan nu fixar han den till drop D och sĂ„ fĂ„r den vara dĂ€r đ MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.