Jump to content
Annons

Thoman och leveranstid


kolin

Recommended Posts

Jag har i några år beställt från Thoman. Har tidigare irriterat mig över att de inte skickat min order direkt utan skickat massa skitmejl om att jag kan öka ut min order om jag är tillräckligt snabb etc. Sedan har det tagit onödigt lång tid tycker jag. Men den senaste beställningen jag gjorde skickades samma dag. Är det någon mer som har samma erfarenhet att de blivit bättre, eller sparar de informationen om mig som säger att han ökar aldrig på en beställd order? Eller är det så enkelt att de har blivit bättre på leveranserna?

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har i några år beställt från Thoman. Har tidigare irriterat mig över att de inte skickat min order direkt utan skickat massa skitmejl om att jag kan öka ut min order om jag är tillräckligt snabb etc. Sedan har det tagit onödigt lång tid tycker jag. Men den senaste beställningen jag gjorde skickades samma dag. Är det någon mer som har samma erfarenhet att de blivit bättre, eller sparar de informationen om mig som säger att han ökar aldrig på en beställd order? Eller är det så enkelt att de har blivit bättre på leveranserna?

Kolin

Jag har beställt där två gånger, båda gångarna riktigt snabb leverans, ena gången var för typ i somras sedan, andra gången var för nästan två år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har beställt från Thomann rätt mycket i år och tycker dom har snabba leveranser.

Lägger man in beställningen på morgonen så brukar man få besked om att paketet har skickats iväg på em.

Har tagit mellan 3-6 dagar att få hem paketet. Avin tar ju en extra dag.

Jag beställde 2 tunga kollin med bl.a ett rack på ca 30 kg samt lite annat. Kom på 3 dagar. Posten ringde på

dörrer och fick allt hemlevererat!? Man tackar 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har beställt från Thomann rätt mycket i år och tycker dom har snabba leveranser.

Lägger man in beställningen på morgonen så brukar man få besked om att paketet har skickats iväg på em.

Har tagit mellan 3-6 dagar att få hem paketet. Avin tar ju en extra dag.

Jag beställde 2 tunga kollin med bl.a ett rack på ca 30 kg samt lite annat. Kom på 3 dagar. Posten ringde på

dörrer och fick allt hemlevererat!? Man tackar ☺️

det kallar jag service!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan faktiskt inte förstå att folk gnäller på Thomann. I fråga om leverans tid och frakt kostnader så tror jag att de är ganska oslagbara. Som den killen som gnällde över 150kr i fraktkostnad?? Och då får vi det leverarat till dörren!!! Vilket musikföretag i sverige erbjuder detta?? Om du nu köper något i en svensk butik som de ej har i lager så garanterar jag att de har en leverans tid på 1-4veckor.

Visst det tog nästan 3 veckor för mig att få min senaste beställning från thomann men då beställde jag vid Jul och då var det underlevarantören i Sverige som var seg.

Thomann skickade paketet inom 4dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilde (oregistrerad)

Beställde från Thomann i måndags morse. Runt kl 14.00 på onsdag ringde posten på dörren och hade ett paket till mig 😉

Det tycker jag är riktigt bra. Går inte så mycket fortare om man skulle åka ner själv och köpa grejerna på plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag däremot kan förstå att en del gnäller på Thomann.

Flera beställningar har tidigare funkat helt kalas, snabbt smärtfritt och billigt. Ända till jag gjorde missen att beställa något som inte var lagervara. I stora drag blev det: framflyttad leveranstid flera ggr med total lev.tid på över tre månader, flera misslyckade försök att dra pengar från e-kort slutade med banköverföring (och extra avgift har jag för mig), minst en veckas väntetid på flera mejlsvar, omöjligt komma fram i telefon, totalknepig info som upplyser om framflyttad leverans samtidigt som de meddelar att de annulerar ordern för att paketet legat för länge, m.m.

Fast jag handlar säkert där igen snart... 😮 eller från dv247 som har ungerfär samma priser och lika låg frakt. Men numera kollar jag alltid att allting verkligen finns i lager först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en hdd från www.jkoit.de. Det tog 7 dagar.

Beställde en bok från adlibris. Det kommer att ta 7 dagar.

Beställde från adlibris senast i veckan, dagen efter låg paketet i lådan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag däremot kan förstå att en del gnäller på Thomann.

Flera beställningar har tidigare funkat helt kalas, snabbt smärtfritt och billigt. Ända till jag gjorde missen att beställa något som inte var lagervara. I stora drag blev det: framflyttad leveranstid flera ggr med total lev.tid på över tre månader, flera misslyckade försök att dra pengar från e-kort slutade med banköverföring (och extra avgift har jag för mig), minst en veckas väntetid på flera mejlsvar, omöjligt komma fram i telefon, totalknepig info som upplyser om framflyttad leverans samtidigt som de meddelar att de annulerar ordern för att paketet legat för länge, m.m.

Fast jag handlar säkert där igen snart... 😄 eller från dv247 som har ungerfär samma priser och lika låg frakt. Men numera kollar jag alltid att allting verkligen finns i lager först.

Jag håller med dig om att man aldrig ska beställa något som inte finns på lager.

Även om man får ett datum skå kan det bli förseningar mm..

Men jag upplever det som att Thomann har nästan allt på lager.

Och det uppskattar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Tycker nog att det fungerar ganska bra. Skulle dock vilja att man själv fick avgöra om det skulle bli privatpaket eller företagspaket. Företagspaket kommer hem (dagtid). Privat går till postens utlämningsställe. Men företag och privatpersoner har inte samma ställen och företagspaket går sällan att hämta ut kvällstid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl summera att leveransen var rekordsnabb denna gång. ett hjul var dock trasigt. När jag påpekade detta ba de om ett foto på hjulet, får se hur snabbt det går... Än så länhe 1-0 till Thomann. Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...