Jump to content
Annons

Koppla flera PC-skärmar till en Macbook?


Fierze

Recommended Posts

Jag har en Macbook aluminium 2,4 Ghz som jag kör Logic 9 på.

Jag har även en PC med inte mindre än tre skärmar till, som jag tidigare bl.a. gjort musik med.

Skärmarna är identiska och har både VGA- och DVI-utgång (ej HDMI). (http://www.inet.se/artikel/2203078/benq-tft-19-g920wl-led)

Eftersom Macbooken har så liten skärm och jag gillar Logic 9, så är min självklara fråga:

Går det på något sätt att koppla in alla tre skärmarna till Macbooken för att öka arbetsytan?

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jodå detta ska gå. Det finns adaptrar för detta ändamål. 😄

Leta lite på Google så finner du en hel drös med olika! 😕

EDIT; lägger till en bild som exempel på hur det ser ut.

TH2GO-2-2.jpg

Redigerat av Dots
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet känslan och ja det går, tyvärr är lösningen usb grafikkort, det är ju jätte långsamt men om man vill ha för en mixer funkar det definitvt! Jag kör just nu två externa skärmar till min macbook pro, en till dvi från datorn, och en med en sån här. Funkar skit bra förutom exposé som är segt på samtliga skärmar då. Men det är den enda lösningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Inte behövs något USB grafikkort för det heller?

Kika istället på adaptern jag visar ovan. Kopplar dosan till en utan DVI-portarna i Macen - vips kan du köra med 3st till! 😆

Tack för tipset om Triple Head 2 Go. Hittar dock inga fler adaptrar av den typen.

Antar att det är svårt att hitta någon lösning på detta billigare än 2-3000:-, eller? (motbevisa mig gärna 😄 )

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Letar efter likande att köra till en macbook pro. Problemet är att jag har två analoga 23" skärmar och då var det väldigt dålig upplösning. Kör två skärmar på 2048x1152 nu. Vill helst ha en 30" skärm men priset är för högt och köra lcd tv är uteslutet om de inte kommer i närheten på upplösningen. Hittar ni liknande produkter av Triple Head 2 Go fast med högre upplösning analogt så nämn det gärna här =)

Hittade även http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/VIDU2DVIA/ står att det ska fungera bra, sen om det gör det är en annan sak. Dock intressant om det inte orsakar för mkt konflikt med midikontrollers, möss, o tangentbord mm. Samt att jag gärna kör två externa diskar om nu den nya macbook pro har usb 3.0.

Redigerat av fulis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...