Jump to content
Annons

Pundet rekordbilligt

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

LÀste pÄ nyheterna att igÄr onsdag 10/3 sÄ kostade pundet 10,81 och Àr lÀgsta kursen sedan mitten pÄ 90-talet enligt artikeln.

Kanske lĂ€ge att hamstra frĂ„n Digital Village. 😉

Annons
Postat
LÀste pÄ nyheterna att igÄr onsdag 10/3 sÄ kostade pundet 10,81 och Àr lÀgsta kursen sedan mitten pÄ 90-talet enligt artikeln.

Kanske lĂ€ge att hamstra frĂ„n Digital Village. đŸ˜±

Just did! (ftf i postgÄngen...)

806_1.jpg

OCH, den har ett coffin case ... 😉😄

Postat

HĂ€rligt hĂ€rligt. Jag vill ha en vintage v100 frĂ„n dv247.com.. kan bara inte bestĂ€mma mig om det Ă€r vĂ€rt risken o köpa en gura utan att kolla pĂ„ den först. Är ju ett par tusen kronor dyrare i Sverige sĂ„ det kan löna sig.

Postat
HĂ€rligt hĂ€rligt. Jag vill ha en vintage v100 frĂ„n dv247.com.. kan bara inte bestĂ€mma mig om det Ă€r vĂ€rt risken o köpa en gura utan att kolla pĂ„ den först. Är ju ett par tusen kronor dyrare i Sverige sĂ„ det kan löna sig.

Ah, "man or mouse" ... 😉

Postat
Just did! (ftf i postgÄngen...)

806_1.jpg

OCH, den har ett coffin case ... đŸ˜‰đŸ˜±

Satan vad synd pÄ huvudet...som 70-talsfreak sÄ tyckte jag att det var onödigt mycket "metal"!

Fast pÄ Gibson Explorern sÄ Àr liknande huvud förlÄtet lite rundare och dÀrmed mysigare!

Postat
Ah, "man or mouse" ... 😉

Ja.. Vet du om det Àr vanligt att vintage-gurorna kommer till Sverige med skavanker?

Postat
sĂ€ger du pundet tror jag ju det Ă€r grĂ€set som blivit billigt! 😉

đŸ˜± Eller hur hĂ€r trodde jag att man skulle kunna fynda lite billigt tjack!

Postat

Kanske lĂ€ge att hamstra frĂ„n Digital Village. 🙂

Ja, kanske dĂ„ dags att förvandla önskelista till kassakorg 🙂

BurninSven (oregistrerad)
Postat

Hmm dÄ kanske man skulle slÄ till pÄ ett Black Magic Intensity Pro kort ÀndÄ. Billigaste Àr Markertek.com.uk i England. Det skiljer ca 700 spÀnn frÄn svenska ÄterförsÀljare men dom svarar inte pÄ email om dom har det pÄ lager sÄ man blir ju lite osÀker. Att jag fÄr det det Àr jag sÀker pÄ men nÀr Àr ju frÄgan, men man kanske skulle köra pÄ 700 spÀnn Àr ju en slant ÀndÄ.

Postat (redigerat)

Det Ă€r nere i 10,72 nu... Det hĂ€r gillar vi! 😛

http://www.pundet.nu/

Redigerat av Analogfreak
Postat

Gött! Jag ska precis till att köpa en gitarr frĂ„n Digital Village, om de har den i lager dvs. 😉 Kostar 7000 hĂ€r - 4300 dĂ€r!

Postat

Jag kör pÄ Black Magic kortet fÄr vi se vad som hÀnder. HÄll tummarna!

Postat

Vilket kort?

Postat (redigerat)

UrsÀkta jag svamlade ivÀg lite, har varit sÄ enormt uppslukad av mitt web tv Àventyr.

Kort sagt det Àr ett PCIe kort som gör det möjligt att ansluta en video kamera HDMI (vilken som helst med HDMI ut) ut till TV HDMI in samt sÄ vitt jag förstÄr iom att spelfolket gör det Àven "sÀnda okomprimerat" till nÀtet.

Har jag förstÄtt det hela rÀtt sÄ kan man avlasta datorn nÀr det gÀller grafiken och slippa rendera effekter (nÄt Ät UAD hÄllet men för grafik). Lite ute och cyklar hÀr iom att jag Àr sÄ ny och har kass koll pÄ detta sÄ jag hÄller tummarna hehe.

NÄvÀl jag rapporterar löpande vad som hÀnder (oavsett om man vill eller ej hehe) om hur jag tror man kan promota sin musik inkl. rörlig bild/video antingen live eller med förinspelad film med hjÀlp av web tv pÄ billigaste sÀtt.

Funkar den hÀr ordern sÄ fÄr jag kortet för ett lite över 1700 spÀnn jÀmfört med ca 2500 frÄn svensk ÄterförsÀljare.

Ljudet har jag ju fÄtt till ok dvs sÀga det du sÀnder det hörs lika i "andra Ànden" Àven om du sÀnder live. SjÀlv har jag inte lagt ner sÄ mycket energi pÄ att "mixa eller mastra till det" som jag gjort kör det i princip bara rakt ut i etern. Men lÀgger man ner lite jobb pÄ sÄnt sÄ yttrar det sig ju givetvis positivt i mottagare Ànden oxÄ.

Men sĂ„ illa lĂ„ter inte mitt Ă€ndĂ„, lyssna gĂ€rna pĂ„ senaste "On Air" Live inspelningen. Är jag inte online och streamar filmen sĂ„ finns det under archives eller som clips.

http://www.justin.tv/burninsven#r=w5COfwY~

Redigerat av BurninSven
Postat

Hmm det Àr ju liiiiite kört nu för mig i alla fall hehe

Postat
Hej i natten!

Go natta!

TÀnk pÄ att det finns fleer engelska webshops Àn de oftast nÀmnda.

Vill du dela med dig av ett par?

• 2 veckor senare...
Postat

har bestÀllt en bas! hoppas den kommer till nÀsta vecka!

0326902500_xl.jpg

Postat

Kommer nog haffa den hĂ€r godbiten i dagarna. 🙂

TĂ€nkte egentligen vara lite solidarisk mot de lokala affĂ€rerna i stan, men dĂ€r ville de ha det dubbla mot dv247.com. SÅ lĂ„ngt strĂ€cker sig inte min solidaritet mot dem (eller min plĂ„nbok).

fire.jpg

Postat
Kommer nog haffa den hĂ€r godbiten i dagarna. 😑

TĂ€nkte egentligen vara lite solidarisk mot de lokala affĂ€rerna i stan, men dĂ€r ville de ha det dubbla mot dv247.com. SÅ lĂ„ngt strĂ€cker sig inte min solidaritet mot dem (eller min plĂ„nbok).

fire.jpg

Vilken skönhet! 🙂

Nej man betalar ju inte det dubbla bara för att vara snĂ€ll... 🙂

Postat (redigerat)

Av titelns nÀmnda anledning har jag dÀrför shoppat jÀrnet pÄ brittiska Ebay...haha....

Även om jag inte borde ta mig rĂ„d 😊

Redigerat av JohnRick

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.