Jump to content
Annons

Prisvärd rör-mickpreamp (till sång) på toppnivå


thomasengvall

Recommended Posts

Annons
BJORNANDERSSON (oregistrerad)

finns det någon riktigt cool sportbil som itne kostar skjortan men nästan är som ferarri??

ska man ha det bästa så kostar det, den preamp du beskriver är en dyr satan och jag kan va säker på att du inte får något som är minst lika bra för mindre pengar, jag har iallafall inte hört att man kan få det...men jag har en tl audio 5051 som jag kör till sång, långt ifrån high end preamp men den funkar bra tycker jag...funderar på att köpa en universal audio 610 😛

i den du snackar om är där kompressor också om jag inte har fel..behöver du det med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
HAHA. Jag läste vist lite fel på frågan där....

Men du var ganska nära ändå.... Du hade ju kunnat tipsat om gitarrsträngar lika gärna och det hade ju varit ännu mer uti periferin. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du ute efter nån speciell färgning av soundet eller vill du en så neutral micpremap som möjligt?

6176 har ganska begränsat headroom och är ju en vintagepremp.. Ganske du skulle ta och lyssna på en GAP Pre-73 som är verkligen prisvärd? http://www.recording-microphones.co.uk/GAp...ic-preamp.shtml Inga rör i den men undrar om du verkligen vill ha det?

Hej,

Undrar om det finns någon riktigt bra rör-mickpreamp som inte kostar skjortan men är i samma klass som t.e.x. Universal Audios 6176 eller liknande?

Den ska användas till ev. en Shure KSM32SL. Är det en bra kombination?

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla gärna in även Line audios pre amps. Tycker du får mycket pre amp för pengarna med dem. Dock så är de åt det mer neutrala hållet.

EDIT: Såg nu att det även va du som frågade om RME:s pre amps. Du kanske komemr bli nöjd med dem och då behöver du ju inte köpa till några andra.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla gärna in även Line audios pre amps. Tycker du får mycket pre amp för pengarna med dem. Dock så är de åt det mer neutrala hållet.

EDIT: Såg nu att det även va du som frågade om RME:s pre amps. Du kanske komemr bli nöjd med dem och då behöver du ju inte köpa till några andra.

MVH

Anders

Ok , gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Ett seriöst tips här som jag själv ska investera i när ekonomi finns.

Det här är det bästa som hänt i preampväg på väldigt länge.

Neve var bra men det här är bättre och mer flexibelt.

Samma snubbe som bakom Vintage Design är det som bygger de här. 🤪

DP11k2.jpg

http://www.tkaudio.se/DP1.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

pHISTERmILL (oregistrerad)
Prisvärd och toppnivå rimmar inte.

Jodå. Prisvärt är inte detsamma som billigt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...