Jump to content
Annons

Trasig rörpreamp!


onosoul

Recommended Posts

Jag har en behringer mic 100 rörpreamp som har börjat f***a ur.

När jag kopplar in den skrapar det och har sig, det låter nästan som digitalt brus.

Jävligt störande och det är inte lite den låter. Det kan väl knappast vara röret det är fel på eftersom ljudet som går igenom är realtivt opåverkat.

Jag har testat med olika kablar så det kan inte vara det. En polare sa att det kanske är oxid på puttarna men va fan den är ju nästan ny...och jag vill inte skruva isär den själv.

Om jag bara kunde hitta kvittot!

Är det någon som har varit med om något liknande??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag går själv i "köpa-billig-mik-och-preamp-tankar", och var nere på Musikbörsen och kikade på just en sån burk som gått sönder för dig. Nu ska man ju alltid salta vad en säljare häver ur sig, men jag påstår att jag känner den här killen rätt bra; och han påstår att han har väldigt lite / inga klagomål på den här produkten.

Men du har fått tag på ett måndagsexemplar?! Spring och klaga, har säljaren nåt vett / hut i kroppen, så byter han ut den mot en ny rakt av.

Tekniskt sett tror inte jag på oxid, om den är hyfsat ny (< halvår?), och levt i en normalsund elektronikmiljö.

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tekniskt sett tror inte jag på oxid, om den är hyfsat ny (< halvår?), och levt i en normalsund elektronikmiljö.

/Bengan

Många billiga saker kan få oxidproblem redan efter en månad.

Lätt att kolla om det är oxid……vrid på pottarna fram o tillbaka under någon minut och se om problemen minskar. Gör dom inte det så är det inte oxid!

Link to comment
Dela på andra sajter

Röret sitter i en sockel, så du kanske också ska testa att dra ur och sätta in det några gånger för att se om det är oxider på kontaktytorna där...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...