Jump to content
Annons

Cubase känner inte av mitt kort!


aROCKER

Recommended Posts

Ska vara helt ärlig och säga att jag är ivrig och tycker att sånt här ska gå som en dans.

Avinstallerade mitt gamla CUBASE och körde in 4:an.

Sx3:an ville inte lämna burken med hjälp av lägga till ta bort pgm...pep om nån jävla LOG-fel i avinst eller nåt.

Slängde då ut det med våld!

Innan det så drog jag in min software till nya kortet M-Audio Fast track ultra 8r.

Sedan när jag uppdaterar drivers så heter den Windows XP SP2...eftersom jag gjort om burken också så tog jag hem service pack 2 och installerade det med.

Nu är jag i det läget att M-Audiokortet visar i sin panel att ljudet går in i kortet och dess mixer, visar också på själva kortet att gainlampan lyser.

Men playern i CUBASE är stendöd! och kanalen i CUBASE!?

Är bara less och lägger mig nu för att se KUNGEN bära OS-Fanan 03:00 inatt (go, fupe #21!)

Nån som har en idé, eller!?

Tackar på förhand...skulle ha köpt rullbandare...fan, börjar låta som guitar Nilsson, hehe! 😄

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nu är jag i det läget att M-Audiokortet visar i sin panel att ljudet går in i kortet och dess mixer, visar också på själva kortet att gainlampan lyser.

Men playern i CUBASE är stendöd! och kanalen i CUBASE!?

Det är inte en enkel miss då i VST Connections? Så att kanalen i Cubase plockar signalen från ljudkortets ingång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt problem om man kör en crackad version.. Hoppas du betalat och kör en ärlig version! 😆

Hoppas, det är ju riktigt jävla irriterande om en betald version beter sig såhär! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte en enkel miss då i VST Connections? Så att kanalen i Cubase plockar signalen från ljudkortets ingång.

När cubase inte går så säger den i M-Audio control panel DIVICE PRESENT

Sedan med SX¤:an igång så kör den på STREAMING. Och jag har varit in på VST Connections och där är inputsen M-Audio USB2.0

Och inne i DEVICE SETUP så visar den active på alla 8in på VST Audio system!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte en enkel miss då i VST Connections? Så att kanalen i Cubase plockar signalen från ljudkortets ingång.

Har blivit så stressad av situationen så jag tänkte inte på att jag måste dedikera varje kanal till rätt ingång/nr 1, 2 3 osv!

Tack för att du nämnde detta med VST connections fick in mig på rätt spår, känner sig lite lätt pantad, hehe!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...