dbd Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 (redigerat) LÅTNAMN: Speak & Spell ARTIST/GRUPP: Cryo GENRE: House (full-on 🙂) LÅTLÄNGD: 8.00 KOMPOSITÖR: Cryo PRODUCENT: Cryo INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: MP3 - 160 kbps STORLEK: 9.15 MB STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Borta Lägger upp denna på begränsad tid för att kolla reaktioner. Tacksam för alla synpunkter! Redigerat 9 januari 2005 av dbd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 im stunned, det är skitbra såklart. du är så duktig, du. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Shit tusan här svänger det! Inget att kommentera på i mixen, tycker den sitter som gjuten. Lagom smutsigt ljud och grymma beats, detta livade upp min kväll. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 fina grejer det här. Tänk om man var lika begåvad själv:P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perdefinition Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Ja! Euro! Ja! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 8 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 8 januari 2005 Oj! Tack så mycket för den fina kritiken! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Debul Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Riktigt bra dbd!!! Snygg produktion. Jag som är mycket för effekter gillar denna låten. Gillar speciellt den fyrkantsmodulerande effekten som reducerar sin frekvens. Enkelt men gött och passande. Vilka synthar har du använt?? Låt mig gissa...du har använt ATC:n till basen. 🙂 Vill höra MER!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 8 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 8 januari 2005 Riktigt bra dbd!!! Snygg produktion. Tack så mycket! Vilka synthar har du använt?? Låt mig gissa...du har använt ATC:n till basen. 🙂 Japps! ATC till basen, SH-101an till leaden som ligger ovanpå basen med samma slinga, MS2000 till i stort sett alla effekterna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Skitbra. thats it! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 8 januari 2005 Dela Postat 8 januari 2005 Den här är toppen! Lätt dina bästa drums! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 9 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2005 Fet-tack för kommentarerna! Låter den ligga kvar några dagar till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patrik Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Trummorna svänger så det står härliga till. Funkigt och smutsigt, en ljudbild som tilltalar mig massor. Vad är det för synth som kommer in vid 4:40 ? Den känns inte rätt i mina öron. Står ut och lägger sig ovanpå det andra. Annorlunda låter det i alla fall. 😉 Basgångspartierna före och efter denna del är übernice dock 😄 Förutom den knepiga synthen så är låten kanon, ett välförtjänt "bra" får du utav mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 9 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2005 Tack! Euro-synthen som kommer in vid 4:40 är en Polysix. Var meningen att den skulle bryta av och variera lite. Jag antar att antingen älskar man den, eller så hatar man den 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patrik Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Tack! Euro-synthen som kommer in vid 4:40 är en Polysix. Var meningen att den skulle bryta av och variera lite. Jag antar att antingen älskar man den, eller så hatar man den 🙂 Jag varken älskar eller hatar den... Vette fan va jag tycker om den egentligen ( 😉 ) , får nog ta och lyssna ett par gånger till på högre volym och se om det hjälper 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 9 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2005 Jag måste erkänna att jag själv var lite skeptisk till den i början. Fast sedan fick jag en massa komplimanger på den, så jag lät den vara kvar 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Bra! Dubbel-bra! HedKandi-bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Snyggt. Enkelt men bra. Enkelt är bra. Så enkelt är det. 4/5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje84 Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 (redigerat) Bra! Jag gillar Polysixen! Den tillsammans med basen skapade en mer intressant harmoni än innan. Röstar en stark 3:a för att den är så bra en så enkel låt kan bli. Intefull pott just eftersom den ibland känns för enkel. Lite mer skumma ljud så hade jag röstat 4 tror jag. Redigerat 9 januari 2005 av Jojje84 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 hm det låter ganska likt Benny Benassi tycker jag... 😉 skämt å sido. Det lät bra, fin kagge. jag hade nog försökt göra sågtands-ljuden lite tyngre. hur fick du fram vocoder-ljudet på 4:01? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 9 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2005 Bra! Dubbel-bra! HedKandi-bra! Snyggt. Enkelt men bra. Enkelt är bra. Så enkelt är det. Tack så mycket! Röstar en stark 3:a för att den är så bra en så enkel låt kan bli. Intefull pott just eftersom den ibland känns för enkel. Lite mer skumma ljud så hade jag röstat 4 tror jag. Okej, personligen tror jag det hade förstört med en massa fler effekter. Ville hålla den så enkel och basgångs-fokuserad som möjligt. jag hade nog försökt göra sågtands-ljuden lite tyngre.hur fick du fram vocoder-ljudet på 4:01? Yepp har också tänkt på sågtanden. Vi får se. Vocodern är Akai DC. Tack för kommentarerna! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Shit va bra.. Akai vocodern var bara så rätt i den statiska ljudbilden... o polysix'en som ramlade in...'nu' ( lyssnar o recenserar i realtid ) var precis det JAG saknade.. gav den där avlösande 7:ackordsfeelingen som jag kände när låten drog igång.. har du funderat på att annonsera polysix'n lite i introt också? tror det skulle vara najs utan att bli för avslöjande. En liten 'rå' hårdhet i övre midområdet ( +1,5 - 2db) är det enda jag spontant kände... men samtidigt låter nog den hårdheten klockrent i en PA på en klubb... ..så jag ber Ljudbildshitler hålla keft 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 9 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2005 Ingen fara. Din kritik är alltid välkommen 😉 Tack för recensionen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.