Jump to content
Annons

Söker studio i Göteborg (med billig/gratis inspelning)


leeman

Recommended Posts

Söker en studio som ligger någonstans i Göteborg eller i närheten av Göteborg.

Det ska vara gratis eller relativt billigt att spela in. Inspelningen ska självklart låta bra.

Jag rappar för det mesta. Tänkte spela in 1 eller 2 låtar som jag har skrivit själv.

Fast jag funderar också på att göra ett cover av någon skön låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)

Har för mig att crillemannen här på forumet erbjöd gratis inspelning i Göteborg (Haga) för ett tag sen. Hittar inte tråden nu men kolla med honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

"det ska låta bra, men vara gratis/billigt"

Man får vad man betalar för...

Vad brukar priset ligga på då?

Hör med universitetet om det är någon elev som behöver spela in något som en del i sin utbildning kanske?

MVH

Anders

Det blir bara jobbigt att ta kontakt med något universitet eller dylikt.

Du kan få spela in hos mig gratis, men då måste du självklart vara bra!

Är ju nybörjare.. Men tycker att jag skriver texter ganska bra (för att vara nybörjare).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar 1500/dag ex moms, men då har jag top utrustning, Du är välkommen om du har färdig låt du vill lägga vocals på.

mvh christian

Hur lång är en dag isåfall? Och hur mycket hinner man på den tiden?

"lägga vocals på" Vad menar du med det? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång är en dag isåfall? Och hur mycket hinner man på den tiden?

"lägga vocals på" Vad menar du med det? 🙂

Det viktigaste momentet är ju att du är väl förberedd, så att när du väl kommer till studion så kan du ditt material så pass att du inte behöver göra 100 tagningar innan det sitter.

Lägga vocals = spela in röst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min studio ligger 6mil söder om Gbg i Kinna. Du skrev att du hade ett hiphop projekt?? Jag sysslar mest med rock/metal men har du dina backgrunder klara/färdiga och bara vill ha riktigt bra grund ljud till din inspelning kan jag erbjuda dig det, dock kan jag inte producera upp en låt med dig då mina kunskaper om hiphop är.. njae sådär 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktigaste momentet är ju att du är väl förberedd, så att när du väl kommer till studion så kan du ditt material så pass att du inte behöver göra 100 tagningar innan det sitter.

Lägga vocals = spela in röst.

Jo att vara förberedd är relativt viktigt. Kommer dock att vara nervös första gången..

Min studio ligger 6mil söder om Gbg i Kinna. Du skrev att du hade ett hiphop projekt?? Jag sysslar mest med rock/metal men har du dina backgrunder klara/färdiga och bara vill ha riktigt bra grund ljud till din inspelning kan jag erbjuda dig det, dock kan jag inte producera upp en låt med dig då mina kunskaper om hiphop är.. njae sådär 🙂

Okey. Kanske beställer en tid någon dag isåfall.

Om jag åker ner och bara ska spela in t ex. 2 låtar (färdig text och musik), hur lång tid kommer det att ta och hur mycket kostar det?

Med färdig musik menar jag färdiga beats.

Testa Upsweden.

Upsweden.se

Ska ta mig en titt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo att vara förberedd är relativt viktigt. Kommer dock att vara nervös första gången..

Okey. Kanske beställer en tid någon dag isåfall.

Om jag åker ner och bara ska spela in t ex. 2 låtar (färdig text och musik), hur lång tid kommer det att ta och hur mycket kostar det?

Med färdig musik menar jag färdiga beats

2låtar då dina beats och allt annat är klart då tar det inte mer en 1 dag skulle jag tro, men just nu pratar vi bara inspelning va??? 🙂

Du får skicka ett PM om du är intressera 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Får jag också det?!

Laxen, du får gärna komma.

Middag kan serveras enligt dina önskemål, bäst är när det kommit lite roliga örter och grönsaker i trädgården. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Musikutveckling Hiphop söker grupper / band som vill vara en del av ett unikt projekt. Studion är i huvudsak anpassad till inspelning av röst och är därför inte låst till bara hiphop.

Hos oss får ni tillgång till studio och kostnadsfri replokal.

STUDIO

För att ta del av studion ser vi att ni startar en studiocirkel hos NBV nbv.se.

En studiecirkel består av minst tre personer som träffas under minst tre sammankomster under minst nio studietimmar. En studietimme omfattar 45 minuter.

Studion är under alla tider bemannad av kunnig personal för stöd och hjälp.

REPLOKAL

Replokalen är helt kostnadsfri, kontakta för bokning.

BEATS

I sammarbete med producenter kan vi erbjuda både freebeats och beats där producenten vill ha ersättning.

KONTAKT - info@musikutveckling.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...