Jump to content
Annons

någon som prövat dessa högtalare


moberg2236

Recommended Posts

Annons

Väldigt skeptisk till sidor som kör sådär fetstil text. Ger ett tämligen amatörmässigt intryck. Samt deras beskrivningar av högtalarna känns lite väl "kolla vad häftiga de är!".

Och det är nog inget du ska mixa med egentligen, lägg hellre pengarna på vettiga monitorer. Lyssna på Claes.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bjömpa (oregistrerad)

Däremot skulle vi aldrig rekommendera voigthornen för närfältslyssning i musikstudior eller för testlyssning av musik i samband med inspelning, eller om man vill ha ett totalt neutralt ljud. För det ger de inte.

Hade du inte svaret på sidan redan!!!??? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

funderar på att bygga ett par sådana här och ha till min lill lek-studio Högtalare är det någon som testat dessa och hört om ljudet verkligen är så bra som utlovat?

Om dessa vet jag inte något men kolla istället in SQ-50 hos samma företag.

http://www.valutronic.se/sq50.html

En musikproducent som ofta använder min studio har dessa som studiomonitorer.

Finns säkert högtalare som låter snyggare men det är inte det en studiomonitor är till för. Den (SQ-50) avslöjar obenhörligen alla fel och får man det att låta bra i dessa så kommer det att låta bra i andra högtalare också. Det handlar som alltid att kunna sina monitorer för att kunna mixa bra i dem. I ett par dyra Genelec låter det mesta snyggt men när man sen tar mixen och spelar nån annanstans blir man ofta rätt besviken.

Sen håller jag med om att hans hemsida är skit men att dömma ut hans prylar pga av detta är rätt korkat. Han är helt enkelt bättre på att designa högtalare än hemsidor.

Mattias

(som dock gärna hade velat ha ett par Genelec 1038 för att imponera på bandet när de kommer in för att lyssna)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...