Jump to content
Annons

Popballad...


Fredrix

Recommended Posts

LÅTNAMN: Have you ever (Instrumental)

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 4:21

KOMPOSITÖR: Fredric Westholm

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4mb

STATUS: Första mixen

LÅTLÄNK: Låten

(Länken funkar äntligen 🙂)

Detta är en popballad jag håller på med, tänkte be om lite åsikter angående arrangemanget osv, innan jag slänger på sången. Avskyr att pilla med trummor och vore mycket tacksam att få massa tips om detta 😎

Har inte brytt mig om själva mixningen så mycket än men tar självklart gärna emot tips om det med 🙂

Vart nåt skumt me ljudet i sista refrängen när ja exporta den men det är jag medveten om redan.

Tack på förhand!

Har fixat adressen nu så försök gärna igen 🙂

Redigerat av Fredrix
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tycker arret låter lite fesigt. Tycker du kan ta bort det blippande ljudet, men kanske ha med det nån stans. Tycker gitarren låter trist. Varför inte hitta på nått mer med den när den kommer in. Se över trummorna och variera lite.

Hela låten låter väldigt kvantiserad, kanske borde köra med mer känsla.

Mixen behöver putsas - du utnyttjar inte stereobredden så mycket. Mer reverb på.

Mycket gnäll blev det. Ska bli spännande och höra med sång på.

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker arret låter lite fesigt. Tycker du kan ta bort det blippande ljudet, men kanske ha med det nån stans. Tycker gitarren låter trist. Varför inte hitta på nått mer med den när den kommer in. Se över trummorna och variera lite.

Hela låten låter väldigt kvantiserad, kanske borde köra med mer känsla.

Mixen behöver putsas - du utnyttjar inte stereobredden så mycket. Mer reverb på.

Mycket gnäll blev det. Ska bli spännande och höra med sång på.

Bra bra nu har jag nånting att utgå ifrån 🙂

har funderat länge på att inte ha d blippande ljudet så mycket som det ligger nu men har liksom inte hittat rätt plats för det.

Kompgitarren är för tillfället bara enstaka gitarrljud lagda i ackord, har inte hunnit spela in den än så ja la de sådär för att höra hur det skulle låta ungefär.

Trummor är jag totalt värdelös på, ska nog sätta mig hela eftermiddagen och pilla på dom tills jag blir nöjd hehe...

Du har nog rätt i att den låter en aning kvantiserad, beror nog mycket på pianot skulle jag tro + att det inte är inspelade gitarrer (än) i andra versen.

Mixen har jag som sagt inte lagt så stor vikt på än men tack för tipsen.

Tack för tipsen, får se hur låten utvecklas nu 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...