Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Utrusning:

MacBook Pro med Logic Pro

Två stycken Studio Project B3:or,

Bra Mixerbord

Slutsteg

Frågan är alltså om jag kan koppla Mickarna till mixerbordet och mixerbordet till Macen. Eller om jag måste skaffa ett externt ljudkort för att det ska fungera?

Tacksam för svar.

Annons
Postat

Jag hade skaffat bra ad/da omcandlare och kopplat mixerbordet till datorn via dom.. kommer inte låta så skoj om du kör via linjeingången, speciellt inte om du har ett "bra" mixerbord! tråkigt att försvaga kedjan om du har bra utrustning i övrigt : )

Postat (redigerat)

"Förutsatt att du har en linjeingång på burken så ska det inte vara något problem!"

Du tänker på en vanlig 2,5 kabel eller? Försämrar detta ljudet avsevärt?

"Jag hade skaffat bra ad/da omcandlare och kopplat mixerbordet till datorn via dom.. kommer inte låta så skoj om du kör via linjeingången, speciellt inte om du har ett "bra" mixerbord! tråkigt att försvaga kedjan om du har bra utrustning i övrigt : )"

Kan du översätta detta till svenska, jag googlade "omcandlare" och det enda som kom upp var denna tråden.

För att förtydliga så har jag inte ett "bra mixerbord" utan inte ett av de sämsta i så fall. Har nåt i stil med detta:

http://www.ordermusic.se/web/Studio/Studio...EPM6-74472.aspx

Redigerat av lveine
maart (oregistrerad)
Postat
"Förutsatt att du har en linjeingång på burken så ska det inte vara något problem!"

"Jag hade skaffat bra ad/da omcandlare och kopplat mixerbordet till datorn via dom.. kommer inte låta så skoj om du kör via linjeingången, speciellt inte om du har ett "bra" mixerbord! tråkigt att försvaga kedjan om du har bra utrustning i övrigt : )"

Kan du översätta detta till svenska, jag googlade "omcandlare" och det enda som kom upp var denna tråden.

För att förtydliga så har jag inte ett "bra mixerbord" utan inte ett av de sämsta i så fall. Har nåt i stil med detta:

Tror han menar 3,5mm stereoingång på datorn. Men det viktiga är nog att det är line-in, vad det är för kontakt är lite olika (även om det vanligaste på inbyggda ljudkort är 3,5mm stereojack).

ad=analog till digital, da= digital till analog, omcandlare=omvandlare. Förmodligen har ditt inbyggda ljudkort inte så bra ad-omvandlare.

Postat
Utrusning:

MacBook Pro med Logic Pro

Två stycken Studio Project B3:or,

Bra Mixerbord

Slutsteg

Frågan är alltså om jag kan koppla Mickarna till mixerbordet och mixerbordet till Macen. Eller om jag måste skaffa ett externt ljudkort för att det ska fungera?

Tacksam för svar.

Har du ett "bra" eller ett av de sämsta mixerborden?

tycker du det är roligt att kommentera stavfel? fattade du inte att "omcandlare" skulle bli omvandlare? vissa folk här på forumet har verkligen inte här att göra, är så trött på folk som hackar när man försöker hjälpa till!

Postat
Har du ett "bra" eller ett av de sämsta mixerborden?

tycker du det är roligt att kommentera stavfel? fattade du inte att "omcandlare" skulle bli omvandlare? vissa folk här på forumet har verkligen inte här att göra, är så trött på folk som hackar när man försöker hjälpa till!

Tror faktiskt att han helt på allvar trodde att det finns något som heter Omcandlare.

Postat
Tror faktiskt att han helt på allvar trodde att det finns något som heter Omcandlare.

Än finns det hopp...

Postat

måste ju va en sån som drar på nytt stearin på utbrända ljus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.