Jump to content
Annons

ESP Eclipse (Skillnad mellan I och II?)


Axy

Recommended Posts

Tjena, är i köptankarna av ESP Eclipse. Det är mitt första stora gitarrköp, har haft en squier strata i sju år, så dags att byta upp sig tänkte jag.

Dels undrar jag lite allmänt vad folk tror om gitarren. Jag gillar alla typer av metal, men främst death och stoner, och är mer av en rytmgitarrist.

Sen undrar jag om någon vet skillnaden på ESP Eclipse I och II.

Hemskt tacksam för alla svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Tjena, är i köptankarna av ESP Eclipse. Det är mitt första stora gitarrköp, har haft en squier strata i sju år, så dags att byta upp sig tänkte jag.

Dels undrar jag lite allmänt vad folk tror om gitarren. Jag gillar alla typer av metal, men främst death och stoner, och är mer av en rytmgitarrist.

Sen undrar jag om någon vet skillnaden på ESP Eclipse I och II.

Hemskt tacksam för alla svar!

Hade en Eclipse I, och var mycket nöjd med den. Lättare och tunnare än en Les Paul,

med en väldigt bekväm "belly-cut", alltså urfräsning på baksidan kroppen, precis

som en strata har. Den är alldeles lysande till musiken du gillar. Vad gäller skillnaden

på serie I och II tror jag att serie I är den som är mer lik en les paul i cutawayen,

och har två ton- och två volymkontroller, medan serie II har en mer öppen cutaway,

och tre rattar istället för fyra. I övrigt ska det mig veterligen inte vara någon skillnad.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...