Jump to content
Annons

Sångpluggar


Night Prowler

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)

Nja det är inga pluggar som skapa magi. Det är inte så att du kan kraxa som en kråka och genom dem pluggarna låter som någon Halford.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt! Är det sant? Trodde aldrig det skulle finnas sånt.

Du har missat hela AutoTune-vågen? 😛

Den mest överanvända effekten 1998, 1999 och 2009... typ 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt! Är det sant? Trodde aldrig det skulle finnas sånt. Så man kan alltså vara urusel på att sjunga men kan få det att låta bra med en plugg. Den måste jag köpa i såna fall.

Du lär nog inte få det att låta bra, du lär däremot kanske få sången i pitch... attityd och sväng osv måste ju vara rätt det med för att det ska bli bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon plugg som man kan fixa och trixa med rösten? Själv är jag as kass på att sjunga och kan inte ta många toner rätt. Men om det finns någon plugg som kan rätta till alla falska toner automatisk vore det toppen.

Tänk också på att ju sämre själva inspelningen blir, alltså hur mycket brus, rumseffekt, sura toner och obalans i rösten du får.

Så blir det svårare för Pitchkorrigeringsprogrammet att låta naturligt när du arbetar med det.

Det enda sättet att få en superdålig sång att låta "bra" är då genom att totalt överanvända dessa plugins så att det istället låter som en effekt.

Man kan också komma undan genom att dista sönder rösten i såna fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det är inga pluggar som skapa magi. Det är inte så att du kan kraxa som en kråka och genom dem pluggarna låter som någon Halford.

Jaha, jag tänkte väl att det lät för bra för att vara sant. Det här med autotune-vågen används nog i musikstilar som jag inte lyssnar på så mycket.

Finns det inget program där man kan få Elvis och andra kända sångare och röster? Har för mig jag läste om det för 7-8 år sen.

Redigerat av Night Prowler
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Finns det inget program där man kan få Elvis och andra kända sångare och röster? Har för mig jag läste om det för 7-8 år sen.

Nej någon sådan plugg finns inte. Då skulle du hitta ett flertal trådar om den. Och någon plugg som kan få den mest usla sångaren, t ex mig själv, att låta som en grym sångare lär väl förr eller senare komma. Men inte än på ett bra tag i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, jag tänkte väl att det lät för bra för att vara sant. Det här med autotune-vågen används nog i musikstilar som jag inte lyssnar på så mycket.

Används i alla musikstilar , i vissa för enbart korrigering knappt hörbart , i andra som effekt och väldigt hörbart.

För övrigt har jag svårt att ta den här tråden på allvar.

Vet man inte vad Autotune , Sångkorrigering är år 2010 har man troligtvis spenderat större delen av 2000-talet bakom bommar i isoleringscell.

Men jag kan ha fel 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Används i alla musikstilar , i vissa för enbart korrigering knappt hörbart , i andra som effekt och väldigt hörbart.

För övrigt har jag svårt att ta den här tråden på allvar.

Vet man inte vad Autotune , Sångkorrigering är år 2010 har man troligtvis spenderat större delen av 2000-talet bakom bommar i isoleringscell.

Men jag kan ha fel 😄

Jag skulle vara stolt om jag inte visste...fuskare! 😛😆

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag skulle vara stolt om jag inte visste...fuskare! 🙂😆

Ja verkligen. 😛 Och då har man även varit förskonad från all usel fjortisdunk och dylikt också uppenbarligen. Inte tvingats höra på det mer eller mindre under varje vardag mån-fre i 1½ år innan butik öppnats. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...