Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Äsch, AmigaOS tjänar mest på att släppas fritt och utmana t ex Linux, Chrome OS och övriga system som befolkar enklare datorer.

Amiga som datormärke tror jag inte längre på - tyvärr.

Postat

Iofs har man väl hört liknande saker X (😄) antal gånger sen 1994, då C= gick i kk 😆

Postat
Äsch, AmigaOS tjänar mest på att släppas fritt och utmana t ex Linux, Chrome OS och övriga system som befolkar enklare datorer.

Amiga som datormärke tror jag inte längre på - tyvärr.

Jo, kanske det..

Tyvärr.

Men jag skulle gärna se fler etablerade alternativ till Linux, Mac OS och Windows...

Skulle gärna slänga ut Wintelburken för något annat trevligare om det fanns och om jag hade råd.

Postat

YAY.

Tbax till tracker tiden.

Postat
Undrar när det kommer en ny Atari. Snacka om bra operativsystem.

Jäpp!

Superstabilt och utan problem. Med operativet i ROM kunde det liksom inte gå fel. 😐

Det har ju kommit några monstermaskiner med Atari-system, men de har varit dyra som f-n och bara funnits i et väldigt begränsat antal.

Tycker dock att sådant (vare sig det är Atari eller Amiga - eller något annat som borde få vila i frid) bara är något för de värsta nördarna och nostalgikerna och de som är beredda på att de kanske inte kan få hjälp när något händer, utan de måste lösa allt på egen hand - och definitivt inget för den som vill vara kompatibel med resten av världen, så jag skulle aldrig få för mig att fundera på en sådan maskin för egen del.

Postat

Aahh, good ol' times!

Körde flitigt med Music-X 😄 (Jag tror t.o.m. jag har kvar originaldiskarna — två st floppy's, typ 😳)

Postat (redigerat)

Tråden gick ju rätt off topic på en gång, så jag postar denna fantastiska reklamklipplänk från svunna storhetstider!

Redigerat av D Vibe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.