Jump to content
Annons

Får massa missljud som jag inte vet hur man får bort


Badertheinvader

Recommended Posts

När vi spelade in senast nu så kom metronomen med i inspelningen, jag fattar att det inte går att ta bort i efterhand men innan? På den ena gitarren körde vi utan metronom gjorde bara en vanlig 4takt sen kom lite hi-hat med det lyckades jag få bort efteråt utan problem. Men den andra gitarren var med metronom så då hörs den är det hörlurar man får köpa nya då eller? För jag kan inte sänka varken volymen i hörlurarna mer eller sänka mikrofonen.

OBS! detta var akustiska gitarrer OBS!

Mitt andra problem var på en annan låt så kom det med massa brus (det var ett breakdown med mycket mellanrum) och jag får inte bort det jag vet ett sätt det är ju att automatisera fast det kommer ju ta ASLÅNG tid. Om någon har en lösning eller två skriv gärna 😆

OBS! detta var elgitarrer OBS!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Med ett par slutna lurar borde det bli någorlunda ok även om man har ett par ganska risiga sådana.

Har du kanske ett ljudkort där funktionen "what you hear" är aktiverad...?

Då kommer nämligen allt som spelas upp på ljudkortets utgång, att spelas in när du spelar in något spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med ett par slutna lurar borde det bli någorlunda ok även om man har ett par ganska risiga sådana.

Har du kanske ett ljudkort där funktionen "what you hear" är aktiverad...?

Då kommer nämligen allt som spelas upp på ljudkortets utgång, att spelas in när du spelar in något spår.

Asså jag har slutna hörlurar ett par RIKTIGT risig sådanna Behringer HPS3000, och den där what you hear grejen har jag inte 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...