dannyboj (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Hejsan Det är så att jag har ett litet problem med mitt Cubase SX och en plugin som heter Hypersonic. När jag stannar och startar med mellanslagstangenten som ju är ett kortkommando i Cubase hoppar volymreglaget i Hypersonic ibland fram eller bak - alltså att vlymen hörs eller sänks. Har jag kommit åt ngt som gör att det blir så här eller har allting bara fått spel. Jag är tacksam för all hjälp jag kan få! Mvh/danneboj
Linus Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Du har kanske råkat få in Control Change (midi-information) på spåret som justerar volymen. Markera midiklippet och titta i List Editor om det ligger något skräp där. Eller ev. om det ligger automation på instrumentkanalen.
dannyboj (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Du har kanske råkat få in Control Change (midi-information) på spåret som justerar volymen. Markera midiklippet och titta i List Editor om det ligger något skräp där. Eller ev. om det ligger automation på instrumentkanalen. Hallå Linus! Jovisst, var det så. Det var en controller som jag hade lagt in. (utan att veta om det) Tack så jättemkt:-)! NU vet jag att jag inte behöver köpa ny dator och ominstallera allt *S*
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.