nilsemil Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 alltså jag har spökerier i mitt usb-system. körde en hubb till min gamla vitbook 2007 som funkade bra men i macbook pro så spökar det. det är en fin-hubb för 500 spänn men borde jag testa att byta ut den iallafall? det som händer är att USB-tappar kontakt med t ex tangentbord eller mus i antingen 3-5 sekunder eller att jag måste koppla in och ur för att få det att funka. har mac egna hubbar? Emil
Gilbert Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Visa USB-portar i MBP ger för lite ström, prova en annan USB-port.
Claes Holmerup Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Om det går, så kan du också prova att strömförsörja hubben med separat nätdel. Tyvärr är det långt ifrån alla hubbar som har den möjligheten...
Linus Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Jag använder enbart strömförsörjda USB-hubbar. En gång för några år sedan sprängde jag nätaggregatet till den stationära PC:n. Nätkabeln till en USB-hub föll ur, strömbehovet från massvis med USB-prylar sköt i höjden, och det resulterade i ett BZAP! POP!
nilsemil Postat 5 januari 2010 Trådstartare Postat 5 januari 2010 Jag har en strömförsörjd finhubb D-link så jag vet inte. Ska testa Apples testtools. E
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.