Burn Postat 20 december 2009 Dela Postat 20 december 2009 Köpte ett Konnekt 24D och när jag läste igenom manualen hittade jag följande (enligt mej) konstiga uppmaning: 6 Line Outputs (balanced) 1/4 inch jack outputs for: - Main Left (ch 1) and Main Right (ch 2). - Left (ch 3) and Right (ch 4) When connecting Main outs to a device (e.g. active speakers) with balanced inputs: “ground” and “cold” must be connected. - On XLR type plugs this is pins 1 and 3. - On Jack type plugs it is “sleeve” and “ring”. Blir det inte obalancerat då? Har jag missförstått nåt? Har frågat på TC forum, men ingen har svarat, så jag tänkte att här brukar det svaras snabbare 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alex30free (oregistrerad) Postat 20 december 2009 Dela Postat 20 december 2009 nej, det är bara att ansluta en kabel i ljudkortet, TRS och ansluta det till högtalarna med en XLR eller TRS sladd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burn Postat 20 december 2009 Trådstartare Dela Postat 20 december 2009 Jo det har jag gjort, och det funkar ju bra, men jag undrar ju hur det kan stå så i manualen? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alex30free (oregistrerad) Postat 20 december 2009 Dela Postat 20 december 2009 ja, det står lite konstigt...men jag tror att det de bara vill säga är att det ska vara 3 ledare i sladden/anslutningen!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 20 december 2009 Dela Postat 20 december 2009 Lite konstigt formulerat bara. När det är obalanserat så kopplar man ofta ihop dem, men det står ju att både "cold" och "ground" måste kopplas (underförstått att man alltid kopplar in "hot"). Det står inte att de ska kopplas ihop med varandra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burn Postat 20 december 2009 Trådstartare Dela Postat 20 december 2009 Aha... kan det va så dom menar?! 🙂 Jo det har du ju rätt i att dom inte säger att dom ska va connected med varandra, alltså. Ja man får väl tacka för svaren då! 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.