Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det finns en "Eric Clapton" pedal med kopior på både hans el och ak gitarrer, två olika akuster om jag minns rätt. Jag hade en sån, men nja, riktigt akustiskt blev det inte. Men klart värt att pröva.

Postat
Det finns en "Eric Clapton" pedal med kopior på både hans el och ak gitarrer, två olika akuster om jag minns rätt. Jag hade en sån, men nja, riktigt akustiskt blev det inte. Men klart värt att pröva.

JAg är nog otydlig...

Det är en pedal TILL en akustiskgitarr som gör ljudet bättre när man spelar live....inte en som simulerar ljudet till en akustisk gitarr

Postat

En naturlig följdfråga blir ju då... vad menar du med bättre? Vad är du ute efter?

Just "bättre" är ju olika för olika personer... en del tycker till exempel att en choruspedal på en ack-gitarr är jättesnyggt, medan jag mer ofta än sällan tycker det låter röv.

Är du ute efter ett mer samlat ljud så kan en kompressor vara svaret.. men det beror som sagt helt på vad du är ute efter.

Postat
En naturlig följdfråga blir ju då... vad menar du med bättre? Vad är du ute efter?

Just "bättre" är ju olika för olika personer... en del tycker till exempel att en choruspedal på en ack-gitarr är jättesnyggt, medan jag mer ofta än sällan tycker det låter röv.

Är du ute efter ett mer samlat ljud så kan en kompressor vara svaret.. men det beror som sagt helt på vad du är ute efter.

Jag är ute efter en pedal som samlar ljudet och ska testa kompressor, som jag sa i början en pedal som fishman tex som simulerar ljud...

Men andra alternativ, för den är ju väldigt dyr.

Postat
Det finns ett gäng. Boss AD-3, AD-8

Länk

Zoom A2 och A2.1

Scrolla neråt

LR Baggs

Länk

SansAmp Para Driver DI

Länk

BBE Acoustimax Sonic Maximizer

Länk

TC Electronics G-natural Acoustic Guitar Multi Effects Pedal

Länk

Radial Tonebone PZ-Pre Acoustic Instrument Preamp

Länk

Notera att vissa av dessa är preampar (inga effekter) och vissa är effektenheter.

Tack! PErfekt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.