antepop Postat 17 december 2009 Postat 17 december 2009 Hej Finns det någon schysst gitarreffekt för akustisk gitarr vid spel live? Känner till fishmans aura pedal, finns det fler?
Guitar Nilsson Postat 17 december 2009 Postat 17 december 2009 Det finns en "Eric Clapton" pedal med kopior på både hans el och ak gitarrer, två olika akuster om jag minns rätt. Jag hade en sån, men nja, riktigt akustiskt blev det inte. Men klart värt att pröva.
antepop Postat 17 december 2009 Trådstartare Postat 17 december 2009 Det finns en "Eric Clapton" pedal med kopior på både hans el och ak gitarrer, två olika akuster om jag minns rätt. Jag hade en sån, men nja, riktigt akustiskt blev det inte. Men klart värt att pröva. JAg är nog otydlig... Det är en pedal TILL en akustiskgitarr som gör ljudet bättre när man spelar live....inte en som simulerar ljudet till en akustisk gitarr
Tophe Postat 17 december 2009 Postat 17 december 2009 En naturlig följdfråga blir ju då... vad menar du med bättre? Vad är du ute efter? Just "bättre" är ju olika för olika personer... en del tycker till exempel att en choruspedal på en ack-gitarr är jättesnyggt, medan jag mer ofta än sällan tycker det låter röv. Är du ute efter ett mer samlat ljud så kan en kompressor vara svaret.. men det beror som sagt helt på vad du är ute efter.
Bierball Postat 17 december 2009 Postat 17 december 2009 Det finns ett gäng. Boss AD-3, AD-8 Länk Zoom A2 och A2.1 Scrolla neråt LR Baggs Länk SansAmp Para Driver DI Länk BBE Acoustimax Sonic Maximizer Länk TC Electronics G-natural Acoustic Guitar Multi Effects Pedal Länk Radial Tonebone PZ-Pre Acoustic Instrument Preamp Länk Notera att vissa av dessa är preampar (inga effekter) och vissa är effektenheter.
antepop Postat 17 december 2009 Trådstartare Postat 17 december 2009 En naturlig följdfråga blir ju då... vad menar du med bättre? Vad är du ute efter?Just "bättre" är ju olika för olika personer... en del tycker till exempel att en choruspedal på en ack-gitarr är jättesnyggt, medan jag mer ofta än sällan tycker det låter röv. Är du ute efter ett mer samlat ljud så kan en kompressor vara svaret.. men det beror som sagt helt på vad du är ute efter. Jag är ute efter en pedal som samlar ljudet och ska testa kompressor, som jag sa i början en pedal som fishman tex som simulerar ljud... Men andra alternativ, för den är ju väldigt dyr.
antepop Postat 17 december 2009 Trådstartare Postat 17 december 2009 Det finns ett gäng. Boss AD-3, AD-8 Länk Zoom A2 och A2.1 Scrolla neråt LR Baggs Länk SansAmp Para Driver DI Länk BBE Acoustimax Sonic Maximizer Länk TC Electronics G-natural Acoustic Guitar Multi Effects Pedal Länk Radial Tonebone PZ-Pre Acoustic Instrument Preamp Länk Notera att vissa av dessa är preampar (inga effekter) och vissa är effektenheter. Tack! PErfekt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.