Jump to content
Annons

Dags för ett nytt ljukort


audioman

Recommended Posts

Hej på er,

Funderar på att byta ut mitt gamla trogna Audiophile2496 i samband Windows 7 uppgradering.

Behöver hjälp att hitta det bästa man kan få för under 2500kr. Behöver inte något kort med många ingångar, spelar endast in sång och då via en joemeek kanalstripp/pre-amp.

Externt

Firewire/Usb

Stabila drivrutiner

Bra A/D omvandlare

Mic Ingång

Låg latency självklart

Och den ska naturligtvis vara bättre på alla sätt än mitt gamla kort :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej på er,

Funderar på att byta ut mitt gamla trogna Audiophile2496 i samband Windows 7 uppgradering.

Behöver hjälp att hitta det bästa man kan få för under 2500kr. Behöver inte något kort med många ingångar, spelar endast in sång och då via en joemeek kanalstripp/pre-amp.

Externt

Firewire/Usb

Stabila drivrutiner

Bra A/D omvandlare

Mic Ingång

Låg latency självklart

Och den ska naturligtvis vara bättre på alla sätt än mitt gamla kort :-)

hmm.. jag kan tipsa dig om ett likadant som jag har...det är ett edirol UA-25 ex det ligger i den prisklassen och jag har testat det med windows 7 och det funkar helt klockrent 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

alex30free (oregistrerad)
Värst vad konnekten får bra kritik på det här forumet, tycker ändå att du bör behålla det du har, ev köpa nåt bättre...

håller nästan med....är det nån som får provision för konnekt försäljning?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Och vilka är ni två komma här och gnälla. strutsvante, bara sticka ned huvudet i sanden igen om du inte gillar höra något. Och vad har du för problem med att många gillar ett visst kort? Varför är det ett problem för dig? alex30free nej ingen som får någon provision och komma med sån anklagelse är bara ursäkt för skitsnack. Det är skillnad på ett konnektkort och ett 2496 då jag själv har haft det en gång så jag vet att det är skillnad vilket ni två inte kan säga något om. Och ett konnektkort är lika bra som deras större och dyrare kort ljudmässigt. Ni vet ju inte ens vad ni snackar om och ändå kommer ni här och gnäller. Patetiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...