Jump to content
Annons

Hårdvaru reverb i Logic


stratsvante

Recommended Posts

Hej, jag kör just nu en powermac G5 med logic 7.3 (föråldrat, jo men funkar gör det allt!) och jag har precis kopplat in mina ljudkort så att jag har 10 ut och ingångar. Och då tänkte jag att jag lika gärna kan slänga in min utombords reverb när jag ändå har tillräckligt med in och ut gångar plus att det är ju retro liksom. Men jag kommer inte på ett bra sätt att koppla in det i logic. Jag kan ju ha den på en bus som jag skickar till från kanalen jag vill ha reverbet på och sen skicka ut från bussen och sen in i ett spår som alltid är REC markerat. Men det måste väl finnas ett bättre sätt än så? deras I/O plugin borde väl fixat något liknande men jag kan inte få den att funka, är det den man ska använda eller har jag helt missat nåt knep här?

tack på för hand!

/Svante

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Använd I/O-pluggen!

Tänk på att det inte går att sola en kanal med I/O-plugg från mixerbordet. Du måste välja solo i arrange, dvs trycka "S" och se till att ha det spår du vill höra markerat.

En annan sak som kan vara bra att kolla in är att du använder rätt in/out på pluggen. Namnen behöver ju inte stämma överens med dem på ditt ljudkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jippie!!!, äntligen någon människa som är på rätt väg. Jag har tänkt göra detsamma med mitt TC-electronics Gmajor, fast det har ju också digital in/ut, så jag har tänkt få det att synka på nåt vis...

Kan bli lite sköna retrovibbar på gitarrsoundet 😠

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en till som har problem med I/O-pluggen i Logic, fast jag kör Logic Pro 8. Har en Line6 DL-4 som krånglar. Ska ta en titt på det snart och slänga upp min problematik här, men förmodligen i en ny tråd då...

Mvh J

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...