Jump to content
Annons

Svenska musiker som bojkottar Vellingby


Carle

Recommended Posts

Hej

Ni har säkert hört hela grejen. Ni kan bakrunden. Jag ville bara tippsa om den här facebook-gruppen:

Svenska Artister Som Inte Tänker Spela I Vellinge!

http://www.facebook.com/group.php?gid=1884...id=188462277808

Är du musiker, konstnär eller något liknande och tycker att de dom pysslar med i Vellinge Kommun är galet så gå med i gruppen.

Jag tänker inte ta debatten om hurvida de är rätt som dom gör eller ej.

/ Carl

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 181
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag tycker det moderaterna i Vellinge sysslar med, har sysslat med i många år, är skrämmande och en skam för Sverige. Oklart varför det skulle hindra mig från att spela i Vellinge? Förresten har du nog aldrig varit där, det finns förmodligen fler speltillfällen i Usama Bin Ladens grotta än i den hålan...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag tycker det moderaterna i Vellinge sysslar med, har sysslat med i många år, är skrämmande och en skam för Sverige.

Kanske skulle flytta till Vellinge då. 🙂 Jag vågar säga, säkert helt kontroversiellt även här, helt pk-löst, att jag tycker de är en förebild för övriga landet. Får räcka nu.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skulle flytta till Vellinge då. 🙂 Jag vågar säga, säkert helt kontroversiellt även här, helt pk-löst, att jag tycker de är en förebild för övriga landet. Får räcka nu.

Håller med till fullo.........Varför just sätta alla flyktingar i södra och mellersta Sverige när vi har hela norrland som är obefolkat. Oftast så vill dom inte själva åka till Sverige men vad skulle man göra själv i samma sits? Är ingen rasist på något vis men jag tycker dom(vi) borde satsa lite mera på våra egna barn som går i skolan så dom lär sig läsa och skriva, för det kan dom inte så bra....Undrar varför :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ingen rasist på något vis men jag tycker dom(vi) borde satsa lite mera på våra egna barn som går i skolan så dom lär sig läsa och skriva, för det kan dom inte så bra....Undrar varför :-)

Hur ska vi kunna veta varför dina barn har svårt med skolan?

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, jag vet inte vad som är värst. Främlingsfientlighet eller demokratiförakt.

Hur menar du nu, att Vellingemoderaterna bör lyssna till mobben och att vi andra ska heja på?

Populism, (lat. populus, "folk"), politisk rörelse som vädjar till "folket" och angriper en politisk eller social elit, ofta utan att detta hugfästs i en specifik ideologi.
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Borde stå i varje gathörn:

“When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.”

Vem sade det? En hippie? Samma svammel som att kärlek är svaret på allt. Svar på vad då?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Hur menar du nu, att Vellingemoderaterna bör lyssna till mobben och att vi andra ska heja på?

Vellingemoderaterna är valda av de som bor i kommunen. De har en ide om hur de vill bygga sin kommun och blir överkörda av

en stor grannkommun som har en annan politisk majoritet som uppenbart vill sabbotera för sin granne.

Link to comment
Dela på andra sajter

JAg tycker alla musiker borde spela och stötta kommunen så dom får in pengar så dom har råd att ta om hand om alla flyktingar, en bojkott löser ingenting, iaf inte när det handlar om framträdanden i den klassen.

Har inte kommunen råd så hjälp dom då ist för att motarbeta dom.

Citat från en tidning.

Vellinge är känt för att under många år ha sagt nej till att ta emot flyktingar i kommunen. Så här kommenterade borgmästaren Göran Holm (m) frågan vid en med en intervju i samband med hans 65-årsdag för en månad sedan.

– Vi protesterar inte mot flyktingar, utan mot att statens bidrag till kommunerna inte täcker kostnaden. Då vill vi inte ställa upp.

– I kommunallagen står att kommunen ska vårda egna angelägenheter. Och flyktingmottagning är ett statligt åtagande. Det ansvaret tar inte staten. Därför är mer än hälften av de flyktingar som kom till Sverige 1986 nu beroende av socialbidrag. Men för dem har statens betalningsansvar upphört för flera år sedan, sade Göran Holm i början av oktober.

Link to comment
Dela på andra sajter

JAg tycker alla musiker borde spela och stötta kommunen så dom får in pengar så dom har råd att ta om hand om alla flyktingar, en bojkott löser ingenting, iaf inte när det handlar om framträdanden i den klassen.

Har inte kommunen råd så hjälp dom då ist för att motarbeta dom.

Citat från en tidning.

Vellinge är känt för att under många år ha sagt nej till att ta emot flyktingar i kommunen. Så här kommenterade borgmästaren Göran Holm (m) frågan vid en med en intervju i samband med hans 65-årsdag för en månad sedan.

– Vi protesterar inte mot flyktingar, utan mot att statens bidrag till kommunerna inte täcker kostnaden. Då vill vi inte ställa upp.

– I kommunallagen står att kommunen ska vårda egna angelägenheter. Och flyktingmottagning är ett statligt åtagande. Det ansvaret tar inte staten. Därför är mer än hälften av de flyktingar som kom till Sverige 1986 nu beroende av socialbidrag. Men för dem har statens betalningsansvar upphört för flera år sedan, sade Göran Holm i början av oktober.

Bra! Allting handlar om skuld hela tiden. Man ska peka ut alla "syndare" men det hjälper ju ingenting i längden, det skapar bara ännu större motsättningar mellan politiska block och slutligen etniciteter.

I förlängningen gör motsättningar att man måste privatisera hela landet eftersom allt annat kommer att kallas statligt förtryck. (En liten teori)

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Yaleed: Om jag fattat allt rätt så är Vellinge an av landets rikaste kommuner och Malmö har dessutom sagt att det kan betala allt.

Sen vill jag återigen påpeka att den här tråden inte blev skapad för att diskutera saken, utan bara för att sprida budskapen om möjligheten att visa vad man tycker i frågan på en annan plats.

Att Vellinge är en håla tror jag säkert, annars skulle de inte ha en så inskränkt syn i frågan.

LaxLaxLax menar att det inte hjälper att starta en grupp på facebook. Det kommer inte få politiker att ändra sig. Nej, det kommer säkert bara få dem att tro på sin sak ännu mer, det blir oftast så. Men musiker har större inflytande på folk än politiker. Om man fick några halvkända artister att säga ifrån till sånt här sänder det signaler till ungdomar i hela landet. Och förhoppningsvis växer nästa generation upp med en annan uppfattning än de som bestämmer det här nu. Just för att de tar efter de musiker som de i sin ungdom gillade. Finns ju exempel på när Astrid Lindgren gick ut i Tv och vädjade till dåvarande regering att flyktingbarn skulle få stanna.

Ang. att folk tycker att vi inte borde ta emot invandrare alls: I den frågan tar jag efter min barndoms stora idol, Spindelmannen. "Med ett stora krafter följer också ett stort ansvar". Eller som jag fick lära mig i lumpen "Hjälp Kamraten".

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Det handlar väl om några föräldralösa tonårsgrabbar från krigshärjade områden, ska vi inte hjälpa dom eller? Dom kanske bara ska släppa hörnflaggan komma in i matchen och fejsa att vissa dör här i världen/det är fan ett hårt liv alltså och inte gnälla så jävla mycket eller? Ja det är ju jäkligt lustigt att dom inte bara kan stanna hemma och ta hand om sin egen skit själva för det har vi fått göra, eller? Samma läge om det vore tjejer, eller? Mindre barn ska vi bry oss om dom? Var ska vi dra gränsen, vi kanske inte ska hjälpa nån överhuvudtaget?

Fan kan vi inte bara bygga en ny typ Berlinmur runt oss så vi får vara i fred, ja visst fan det går ju inte pga EU. Frakta runt tonvis med så kallade "viktiga" dokument för stora belopp det är viktigt men några spänn till en grabb som behöver tak över huvudet glöm det.

Men jag förmodar att man kan bara man vill. Det är väl en baggis för en grabb från nån bondby i Afganistan att med idogt arbete, en positiv livssyn och målmedvetenhet lyfta sig från lerhyddan och bli sin egen lyckas smed. Kanske kan lifta till amerikat och bli president om han lägger manken till.

Ibland läser man så jävla mycket dumt så man tror inte det är sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men musiker har större inflytande på folk än politiker.

Nej. Och handen på hjärtat, tur är väl det?

Citatet: “When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.” är jättevackert men jag har svårt att se vad det har med situationen i Vellinge att göra. Är alla främlingsfientliga människor makthungriga? Vill ingen i Vellinge ha fred?

Jorden ser ut som den gör, ett antal människor på ett antal geografiska platser. Jag har svårt att se att ett geografiskt läge skulle göra en människa bättre än en annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Sen vill jag återigen påpeka att den här tråden inte blev skapad för att diskutera saken, utan bara för att sprida budskapen om möjligheten att visa vad man tycker i frågan på en annan plats.

Återigen är det på det viset att det här är ett forum där man diskuterar saker och ting och att det inte går skapa en tråd och förvänta sig att ingen ska diskutera eller att bara dem som håller med trådskaparen ska yttra sig. Vad är det som är så svårt att fatta?

Eller som jag fick lära mig i lumpen "Hjälp Kamraten".

Den som vill vara allas kamrater är ingens kamrat.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag önskar att ni kunde se er själva sitta och hata världen. Hur meningslöst det egentligen är.

Men ni vill inte det och jag förstår er.

Och var får du det ifrån att vi hatar världen? För vi inte håller med dig i att kärlek är svaret på allt? Oj så naivt tro det. Om det vore så enkelt skulle det inte se ut som det gör i världen. Världen är så mycket mer komplicerad än så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och var får du det ifrån att vi hatar världen? För vi inte håller med dig i att kärlek är svaret på allt? Oj så naivt tro det. Om det vore så enkelt skulle det inte se ut som det gör i världen. Världen är så mycket mer komplicerad än så.

För att citera Debatts jingel "Några säger liv när andra säger död" och jag tycker det är väldigt talande på dig i det här fallet.

Att döda är för mig just synonymt med att hata och när jag läser din signatur blir min fråga till dig:

Varför ligger det dig så otroligt varmt om hjärtat att påminna allt levande om att det ska dö?

Det är lite som att gå runt till alla gitarrister och säga "ni har 6-strängar". Fantastiskt djupt och meningsfullt sätt att spendera sitt liv på. Tycker du inte?

Och jag har inte alls sagt att jag tror att kärlek är svaret på allt men kärlek är grunden

till positiva känslor. Och du verkar ha väldigt svårt att känna dem? och för det är jag mycket ledsen.

Jag tycker det är fegt av dig att kalla mig naiv och nu har du gjort mig jävligt förbannad.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Varför ligger det dig så otroligt varmt om hjärtat att påminna allt levande om att det ska dö?

Av kärlek till det levande.

Och jag har inte alls sagt att jag tror att kärlek är svaret på allt men kärlek är grunden

till positiva känslor. Och du verkar ha väldigt svårt att känna dem och för det är jag mycket ledsen.

Nu påstår du något som du inte kan veta om mig. Vad är det som säger att jag inte känner det? För att jag själv väljer vem och vad jag vill älska? För att jag inte inställer mig i den kristna förkvävande föreställningen om altruistisk kärlek(som de själva aldrig levt upp till) som spökar vidare i det sekulära samhället? Bättre älska en ordentligt än fler och halvt. Den som påstår sig älska alla älskar ingen.

Jag tycker det är fegt av dig att kalla mig naiv och nu har du gjort mig jävligt förbannad.

Fegt? Inte alls. Det hade varit fegt av mig att inte säga vad jag tycker och tänker. Det är aldrig fegt stå för något som man menar. Då hade jag förstått om du varit förbannad och haft goda skäl för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av kärlek till det levande.

Nu påstår du något som du inte kan veta om mig. Vad är det som säger att jag inte känner det? För att jag själv väljer vem och vad jag vill älska? För att jag inte inställer mig i den kristna förkvävande föreställningen om altruistisk kärlek(som de själva aldrig levt upp till) som spökar vidare i det sekulära samhället? Bättre älska en ordentligt än fler och halvt. Den som påstår sig älska alla älskar ingen.

Fegt? Inte alls. Det hade varit fegt av mig att inte säga vad jag tycker och tänker. Det är aldrig fegt stå för något som man menar. Då hade jag förstått om du varit förbannad och haft goda skäl för det.

Skojar du med mig!? Du har en gaggig liemann som avatarbild! Allt jag ser en hånflinande förhistorisk uppfattning om något så befriande som döden. I mina ögon har du ingen kärlek till det levande om du är i maskopi med den där. Du är en ordförvridare. Jag sa att det verkar och det är INTE att påstå. Däremot VET jag nu att du saknar något. Alla dina tidigare samlade ord och det här svaret har bara överygat mig mer om att du förmodligen saknar förmågan att vända ont till gott - och det har ingenting med kristna föreställningar eller nån jävla altruistisk kärlek att göra. Det är en fysisk handling i din egen kropp.

Nej, det där är bara ditt eget svammel om något som bara existerar i botten av dig själv och det vet du! Men i stället för att inse det väljer du att försöka anpassa världen till känslan du bär inom dig - för att du inte ska känna dig lika alienerad. Detta är höjden av egoism och jag tycker inte alls om det för jag har gjort precis likadant.

Men jag vet att det finns hopp för såna som oss.

Jag lovar.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...