Jump to content
Annons

Flytta ljudfiler millisekunder

Recommended Posts

wannabe DJ (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hejhopp studio folk

När jag tex ska göra en schyst "snare/clap" till en låt vill man ju ofta att den ska ligga lite före eller lite efter takten, för att få den mer fyllig och äkta. Då är den stora frågan: Hur flyttar man ljudfiler små steg, millisekunder, är det lätt att göra i FL?

Tacksam för svar! 🙂

Redigerat av wannabe DJ
Annons
Postat

Du behöver ställa om "snap" så att det inte låser mot rutnätet. Du hittar den på lite olika ställen i olika versioner, men titta i verktygsfältet i playlist/pianoroll.

Postat

har testat detta, men det blir inte tillräckligt små hopp, inte när jag försöker iaf

Postat

Har du slagit av snap ska det inte bli några steg alls.. Är inte alls inne i hur fl fungerar, men zooma in så nära det går så kanske det är lättare att flytta den små bitar. Gör man det i utzoomat läge blir en liten rörelse på musen ett ganska långt avstånd.

Postat

Lyckades! visade det sig vara lättare än jag trodde, ställde in zoomen i högre upplösning och klickade i "none" så löste det sig. Tack för hjälp

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.