Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej!

Fick min Röde NT2-A idag som är kopplad via Apogee Duet, problemet är att när jag ska spela in sång måste jag skruva mikrofon-outputen på dueten nästan till max för att få ut nån kräm. Då kommer så klart problemet med att det lyser rött när jag spelar in. Vet inte hur jag ska gå till väga med det här.

Och om jag inte skruvar upp outputen på mikrofonen måste jag ställa in t.ex. epn samt kompressor, och gainen på ganska högt. Skulle uppskatta om någon berättar lite om hur man kan ställa in Eq, Compressor och så vidare för att inte dista sången.

Är som sagt nybörjare och skulle uppskatta all hjälp.

Ska tillägga att jag använder Logic!

Tack på förhand!

/LK

Edited by Ludwig Koz
Annons
Posted
måste jag skruva mikrofon-outputen på dueten

nästan till max för att få ut nån kräm.

definiera kräm

hur högt är ljudet annars?

var å hur mäter du nivån?

Posted

Jag måste skruva upp outputen (mick 1) på ljudkortet till cirka 50 för att kunna få ut en någorlunda ljudnivå. Men då lyser ljudkortet rött när jag spelar in, samt masterkanalen i logic.

Posted

Är det ljudnivå i lurar eller monitorer du menar att du inte får någon kräm i då alltså? Vrid upp ljudet på dem istället för miken.

Posted (edited)

Nej, som sagt får jag väldigt låg output från mikrofonen och då måste jag skruva upp gainen antigen i logic eller via ljudkortet (audiospåret) vilket resulterar i att det "lyser rött" på ljudkortet samt logic. Ljudnivån ut i monitorerna/högtalarna är inga problem.

Edited by Ludwig Koz