Jump to content
Annons

Strängar på Telecaster


evilrocker

Recommended Posts

Annons
Köpte en Fender American Standard Telecaster här om dagen, någon som vet vad det är för strängar

på dom från början? 09 ?? Jag kör 010 på min gibbe men dessa känns fan tunnare men jag är inte säker,

vill ju inte sabba intoneringen.

Skulle absolut tippa 010.

EDIT: Fast det vore ju inte otroligt om det är 009, .011, .016, .024, .032, .042. 😆

Redigerat av karut4
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en Fender American Standard Telecaster här om dagen, någon som vet vad det är för strängar

på dom från början? 09 ?? Jag kör 010 på min gibbe men dessa känns fan tunnare men jag är inte säker,

vill ju inte sabba intoneringen.

De som sitter på är:

Fender Standard Tension™ ST250L, Nickel Plated Steel,

Gauges: (.009, .011, .016, .024, .032, .042),

p/n 073-0250-203

Från denna länk

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, misstänkte väl att det var 09, och ja dom känns alldeles för tunna för mig.

Klarar man sig utan intonering ett tag om jag slänger på 010 nu?

Men det är inte speciellt svårt att intonera, och det tar inte lång tid heller. Så sätt på dom strängarna du vill ha och intonera? Det kommer antagligen inte bli någon katastrof intoneringsmässigt om du går upp till 010, men du kommer få en liten aning högre pitch vid 12:e mot vad du har nu. Stränglängden blir ju kortare när de grävre strängarna drar mer i gitarren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trivs med 0.10 på tele. Speciellt om det är lönbräda, av någon anledning.

Intoneringen ska du inte oroa dig för. Ett insytument av trä rör på sig hela tiden. Du kommer behöva justera intoneringen regelbundet vare sig du byter strängar eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...