Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2407

• Overkill

2102

• Fidden

1729

• Pico

1610

Postat mest i detta ämne

Postat

Nu drar jag ett spontanreferat på Rasmus Fleischer:

En fest äger rum när en samlad grupp människor delas upp i mindre delar, var och en med ett eget samtal. Varje grupp innehåller minst tre personer. Man kan fritt byta grupp, men man kan aldrig hänga med i två gruppers samtal samtidigt. Musikens viktigaste funktion på en fest är att överrösta samtalen så att alla inte kan höra alla samtidigt, vilket skapar en gruppindelning.

Postat

jag kunde inte memphis... gissade på att det var i las vegas eller nåt, där jag har för mig att de har en pyramid också. sen blev man ju typ "AAaaaargh" och suckade djupt när de sa rätt svar. Klart det är memphis. Man har ju spelat civilization och visste om att det var en urgammal stad. Händer inte så ofta att las vegas dyker upp där xD

DOCK såg jag direkt att det var USA.

Postat
jag kunde inte memphis... gissade på att det var i las vegas eller nåt, där jag har för mig att de har en pyramid också. sen blev man ju typ "AAaaaargh" och suckade djupt när de sa rätt svar. Klart det är memphis. Man har ju spelat civilization och visste om att det var en urgammal stad. Händer inte så ofta att las vegas dyker upp där xD

DOCK såg jag direkt att det var USA.

Jag har alltid känt till Memf/phis som i första hand en egyptisk stad. Förstod inte förns för några år sen att det fanns en i USA också.

Postat
Kunde inte en enda av följdfrågorna på någon av städerna dock. Förutom justin timberlake.

Jag kunde den och trompe l'oeil och nån till.

Postat
Ja, hursomhelst, du borde ha den på måndag. Hoppas den funkar.

Hoppas du skrev avsändaradress så jag kan skicka nåt föremål tillbaks som tack. Nåt jag hittar i byrålådan som verkar häftigt.

Postat
Jag har alltid känt till Memf/phis som i första hand en egyptisk stad. Förstod inte förns för några år sen att det fanns en i USA också.

hej överdrift 😆

Postat
Hoppas du skrev avsändaradress så jag kan skicka nåt föremål tillbaks som tack. Nåt jag hittar i byrålådan som verkar häftigt.

Det räcker med att du är min musikslav för all framtid, Ger mej tips om nya band och så.

Postat
Wut, det är ju sant! Kanske spelat för mycket Age of Empires och lyssnat för lite på Elvis.

tänkte mer på "alltid". eller hur att du låg där i efterbörden och bara "Memfis ä i ÄGUPTÄHN!" 😆

Postat

Har bara femtioprocentig koll på vad du lyssnar på, men känner att The Microphones kanske inte är en alltför vild gissning på nåt du borde gilla. Brusigt, distigt och naturnära. En av mina största musikupplevelser var när jag gick ut i totalt mörker i snöovädret i november förra året med hans The Glow, pt. 2 i lurarna. Once in a lifetime.

Postat
tänkte mer på "alltid". eller hur att du låg där i efterbörden och bara "Memfis ä i ÄGUPTÄHN!" 😛

Men hej petimäter 😆

Postat
Men hej petimäter 😆

det har jag alltid varit. (förutom mina första 12 år och möjligtvis även de sista 18)

Postat
Har bara femtioprocentig koll på vad du lyssnar på, men känner att The Microphones kanske inte är en alltför vild gissning på nåt du borde gilla. Brusigt, distigt och naturnära. En av mina största musikupplevelser var när jag gick ut i totalt mörker i snöovädret i november förra året med hans The Glow, pt. 2 i lurarna. Once in a lifetime.

Pratar du med mej nu? Gillar Elvis Costello, Steely Dan, Randy Newman och XTC. Om du inte pratar med mej, glöm det.

Postat

Nu har jag hjälpt Soxic.

Låtarna i På spåret var aslätta.

Men när de kopplar saker till filmer är jag helt borta.

Som i Doobidoo, där det var filmrepliker i ett moment.

Hur i HELVETE kan man sånt??

Men det var ju ingen utom jobbiga Shirley Klavertramp som kunde det heller...

Postat
Pratar du med mej nu? Gillar Elvis Costello, Steely Dan, Randy Newman och XTC. Om du inte pratar med mej, glöm det.

Pratar med dig ja. Hmm, tror inte våran musiksmak överlappar så fruktansvärt faktiskt. Men du verkar ju öppen. The Microphones är iaf magiskt bra.

XTC säger du. De är rätt bra. Det närmsta jag kan komma på att tipsa om är nog senaste skivan från The Apples in Stereo, New Magnetic Wonder. Lite ELO och sådär också, lite poppigare bara.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.