Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 17,8k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2407

• Overkill

2102

• Fidden

1729

• Pico

1610

Postat mest i detta ämne

Postat

men oj vilken bildquote. 😄

kul att måla akvarell i afton iaf...nån öl fick hänga med också 😄

jahaja hej förresten....blir sovmorgon el giganticus imorn. sov alldeles för länge inatt känns det som å sitter å nynnar på loa falkmancovers(inkl original)

Postat
Det borde vara en grupp "Vi som ser ut som Loa Falkman" istället.

ja kanske... fast grupper postar väl inte i folks feeds? vore så fett att bara slänga upp en ny version av låten varje fredag eller nåt sånt xD

Postat
ja kanske... fast grupper postar väl inte i folks feeds? vore så fett att bara slänga upp en ny version av låten varje fredag eller nåt sånt xD

Sant!

Postat
Vad taskigt!! 😄

En som måste bo i korridoren och inte har eget rum...

Fast det är ju snällt av honom att fixa matlådorna åt folk när de har gått sönder...

Postat (redigerat)
Visa talet mempan!

Just det ja. 😄

Tror inte problemet är så svårt i sig, utan räkningarna blir lite meckiga. Frågan lyder:

"Ett område begränsas av kurvan f(x)=1-x^2 och x-axeln. Linjen y=C delar området i två delar med samma area. Bestäm konstanten C."

Så jag tog reda på definitionsområdet som arean för funktionen innefattar (<-1x<1), integrerade funktionen och fick arean. Om jag sedan integrerar kurvan igen fast tänker mig linjen C som x-axel (alltså integrerar kurvan mot linjen) och sätter upp det som en ekvation där jag sätter det lika med halva arean från början så borde jag kunna lösa ut C såsmåningom, vilket alltså blir linjen som skär genom kurvan så arean på kurvan delas upp jämt. De x-värden för definitionsområdet för integralen för nya arean borde ju rimligtvis vara f(-C) < x < f( C), alltså -(1-x^C) < x < (1-X^C) eftersom kurvan är jämn. Eller vad tror du Pazo? 😐

Redigerat av Memphis
Postat
men jag fann inget träffande likvärdigt uttryck för just be it i svenska när jag skrev.

skjut mig då!

vare sig

du är härmed beskjuten

Postat

Otäckt.

Seriöst alltså.

Någon var inne och skrev "God natt!" i mitt namn nyss.

Jag blev bara utkastad helt plötsligt.

Nu påstås jag ha skrivit i Linux-avdelningen också.

Jag som ens knappt vet vad det är.

Fick ett mail om en idé om eventuellt kapat konto.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.