Jump to content
Annons

IRC-kanalen för oss som inte orkar vänta


Martin

Recommended Posts

Annons

Använder IRC dagligen på jobbet. (Linux/Unix/Windows) men det beror på att vi har våra sajter utspridda i hela Sverige.. Suveränt kommunikationsprogram då vi till och med har realtidskontakt med tekniker ute hos kunder (funkar ypperligt på t.ex Iphone) 😆

Jiises?!?!?! mIrc!! Håller folk på än med den skiten? En jävla soppa för att komma in på det!
Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)

IRC är ju guld. Perfekt att kunna snacka skit där utan att behöva skapa trådar på ett forum, dessutom är det ju en chattkanal där jättemånga kan delta i diskussionerna. Det duger inte MSN till.

IRC har sina fördelar som forum och MSN inte har (t ex). Det är perfekt för att snacka skit och spontant.

Link to comment
Dela på andra sajter

IRC är ju guld. Perfekt att kunna snacka skit där utan att behöva skapa trådar på ett forum, dessutom är det ju en chattkanal där jättemånga kan delta i diskussionerna. Det duger inte MSN till.

IRC har sina fördelar som forum och MSN inte har (t ex). Det är perfekt för att snacka skit och spontant.

+1 Upp med näven i luften för IRC!

Link to comment
Dela på andra sajter

det är tre stycken där nu, alla tre har dessutom idlat sen igår kväll så är du i en tom chat är du nog fel.

hmmm... jag är i forum.studio, så är just nu även yaleed... såg spass logga in och ur innan också...

Två stycken online alltså, kan det stämma

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm... jag är i forum.studio, så är just nu även yaleed... såg spass logga in och ur innan också...

Två stycken online alltså, kan det stämma

#studioforum ska det ju vara.

vi böt, men kom på att det fungerade bra som det var.

väl mött! 😛

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr blandar många ihop IRC och mIRC. Det är som att säga att mejla och Hotmail är samma sak.

Skit i mIRC, ingen bra klient och varför betala när de bättre programmen är gratis?

De som använder Firefox installerar Chatzilla så är det klart.

Använder man Opera så finns IRC-klient inbyggt sedan lååång tid tillbaka.

Mac-användare som vill ha separat program, prova Colloquy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr blandar många ihop IRC och mIRC. Det är som att säga att mejla och Hotmail är samma sak.

Skit i mIRC, ingen bra klient och varför betala när de bättre programmen är gratis?

De som använder Firefox installerar Chatzilla så är det klart.

Använder man Opera så finns IRC-klient inbyggt sedan lååång tid tillbaka.

Mac-användare som vill ha separat program, prova Colloquy.

Explorer då? Vad ska man köra på för klient?

Link to comment
Dela på andra sajter

Explorer då? Vad ska man köra på för klient?

Installerar Firefox+Chatzilla? 😉

Nädå, det finns många "instant messengers" t ex Pidgin eller Miranda som har stöd för såväl IRC som MSN, ICQ, AIM, Facebook osv. osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr blandar många ihop IRC och mIRC. Det är som att säga att mejla och Hotmail är samma sak.

Too true.

Skit i mIRC, ingen bra klient och varför betala när de bättre programmen är gratis?

Nu har jag i och för sig inte använt mIRC på ett antal år, men vad (tycker du) är så dåligt med det?

För en ordentlig lista över olika IRC-klienter kan man gå till http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of...ay_Chat_clients

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är vi lite folk i kanalen 🙂 Detta kan bli något, håll ställningarna

Ni som aldrig provat IRC förut - Gör något nytt och bra, prova!

Det tar inte så lång tid att konfigurera och ställa in. Sen funkar det bra.

Varför vara ensam?

you-re-not-alone.jpg

När man kan vara tillsammans!

hands_together.jpg

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan avslöja för er som ännu inte vågat visa era söta ansikten i kanalen... att vi nu är 13 personer i den 😉 En liten skolklass alltså. Fantastiskt. Den har full potential att utvecklas till något bra. Just nu är det dock toppen att kunna få feedback på mixar i "realtid", och diskutera mer komplexa abstrakta scenarion "i luften" - som man faktiskt gör när man skriver i realtid vs. den här "skicka brev"-forum grejen. Visst det har också har sin charm.. men jag känner att jag verkligen saknat IRC för detta. Och när jag tänker efter så är ju musik bland det mest spontana som finns egentligen...

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Kan med tårar i ögonen meddela att kanalen är nedlagd. 😐

Problemet var att det i princip bara kom folk som inte var speciellt sociala,

så alla satt bara och "stirrade på varandra". Sedan var det lite för stor

blandning på hur duktiga alla var så det blev ingen ordning.

Om det görs ett nytt försök nån gång i historien, så kan detta vara värt

att tänka på.

Jag försökte iaf!

Tjao!

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...