Jump to content
Annons

Behringer monitorer!?


ACody

Recommended Posts

Tycker ni att Behringers monitorer är något att ha om man vill ha bra lyssning?

T ex de här:

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=7...mp;artno=156470

Hoppas ni vet mer än vad jag gör.

Edit:

Ni får gärna komma med fler förslag på billiga förslag som är värt pengarna.

Aktiva skall de vara alltså.

Redigerat av ACody
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag mixar mestadels i lurar (då mitt rum är obehandlat), så jag är inte så kapabel att ge dig exempel och jämförelser på just monitorer.

Däremot har jag mixat i ett par behringermonitorer några gånger (annan modell dock), och då satt jag i ett bra rum.

Det gav bättre resultat än när jag jobbar med lite dyrare monitorer i ett dåligt rum.

Så ja..., mitt råd blir väl..., se till att du sitter i ett Ok rum om du ska skaffa monitorer, annars tycker jag det är lämpligare med lurar.

Om du har möjlighet så knata ner till musikaffären och ta med musik du känner väl, och spela upp den i lite olika monitorer för att bilda dig en uppfattning om hur dyra/billiga monitorer skiljer sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Som jag har sagt ett antal gånger: det finns inget som monitorer i den prisklassen. Det är bara billiga högtalare och inget annat. Och om du inte har råd så spara och vänta och om du inte orkar vänta så köp nåt som AKG hörlurar för en tusing. Klart bättre val.

Link to comment
Dela på andra sajter

som ovanstående skribent sa, jag har ej provat just denna modell så kan inte veta. Men satt själv med de stora truth innan jag bytte upp till genelec för ett tag sedan och måste säga att de faktiskt fungerade helt ok. Lite jobbiga i botten, men för typ 2 lax beggade så har jag svårt att se hur man kan hitta en bättre lösning. de kräver ju dock sitt rum då basen e tjock som sagt.

Men om du inte tänker lägga mer än dryga 1000-lappen kan du nog lägga ner allt vad monitorer heter. kör några evttiga lurar istället som flera sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte vad din budget är, men jag har själv gått i tankarna om att införskaffa ett par ESI nEar05. De kostar ca. 2500kr och verkar vara godkända vad man kan läsa runt om på nätet. Såg även att det har skrivits en del om dem här på forumet också: https://www.studio.se/index.php?showtopic=334

Vad gäller dina funderingar på Behringer-monitorerna så bör du lyssna på dem innan du överväger det mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...