Jump to content
Annons

Skillnaden mellan Röde NTK & Röde K2? + Frågor om rör mickar


prototyp

Recommended Posts

Hej!

Ska köpa en rör mick (igen).

Anledningen till att jag sålde min förra rör mick som jag inte tyckte lät bra alls var att mitt rum där jag spelade in var riktigt dåligt och gjorde därför micken mycket sämre!

Nu när jag har fixat till rummet har jag bestämt att köpa en rör mick p.g.a att jag hör av alla att rör mick är det som passar bäst till rappande.

Först av allt skulle jag vilja fråga vad skillnaden är mellan Röde NTK & Röde K2!?

Det är dom två mickarna jag först av allt har kollat upp och NTK kostar 4877kr på thomann medans K2 kostar 5102kr på thomann.

Är det värt att lägga till dom där hundra lapparna för att få K2 eller är det ungefär samma mick fast till ntk får man inget sm2 shockmount?

Är det annorlunda sound eller något? Och vilken av mickarna tror ni passar bäst till vocals?

Har ochså kollat in M-audio sputnik & MXL V67I TUBE.

Sen finns det ju ochså ett par billigare modellar som t.ex: THE T.BONE SCT800, MXL V69M & THE T.BONE SCT2000

Har ochså kollat in dessa icke rör mickar (är mest sugen på rör mick men om någon vet något om någon av dessa mickar får han/hon gärna säga hur den är): BLUE BLUEBIRD, Röde Nt2-a, AUDIX CX 112, AUDIO TECHNICA AT4040

, SE ELECTRONICS Z 3300A & SONTRONICS OMEGA.

Jag vet mycket väl att man ska testa micken innan man köper den och det kommer jag göra men först måste jag få ner antalet lite 😉

Säg allt ni vet om mickarna är ni snälla 🙂

Dessa mickar är dom som känns mest intressanta: Röde NTK, Röde K2, M-audio Sputnik, Sontronics Omega.

Mvh Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har K2an och jag tycker den passar svinbra på mans röster, gärna djupare än högre register om man säger så.

Jag tycker inte den är jättebra till "tjej" sång, men som sagt används den av rätt register enligt min åsikt så är den super!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...