Jump to content
Annons

70-talskeyboards, moogs etc


aROCKER

Recommended Posts

Hej!

Min favoritkeyboardkille GIGAN har fullt upp dessutom jobbar han redan med en av mina låtar och nu söker jag nån lirare som kan hjälpa mig med lite moogspel Wourlitzers ala Sweet etc!?

Pm:a om ni kan och är sugen...kommer en refräng att jobba med på stört då!

/aROCKER

Exakt samma situation igen!

 

Sist hjälpte laxlaxlax mig och det vart helgrymt (resultat ute snart) så han får gärna lägga igen, lägger ändå ut en förfrågan ifall han inte nappar. "Ska ut med" en CD-singel innan jul som jag skickar runt till kompisar som en årlig tradition och denna gång så blir det 3 låtar.

 

Så...har du koll på 70-talsstuket som Sweet, City boy & andra grupper lirade så vore jag tacksam för hjälp.

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter bra, är i ett stim nu så jag har 4-5 låtar som jag kör paralellt...behöver en lirare som är helt inne i vad Sweet, Genisis, Pink Floyd mm gjorde osv !

GIGAN har gjort ett toppjobb och låten som jag kommer att dela med mig av snart är skön, bara min insats kan förstöra det men vi har haft riktigt kul!

Såklart är Sixties med också...luktar whiskey...ända in i barnrummet!

Snart får vi farbröder, varva ner!

Tack så länge!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Hej!

Min favoritkeyboardkille GIGAN har fullt upp dessutom jobbar han redan med en av mina låtar och nu söker jag nån lirare som kan hjälpa mig med lite moogspel Wourlitzers ala Sweet etc!?

Pm:a om ni kan och är sugen...kommer en refräng att jobba med på stört då!

/aROCKER

Exakt samma situation igen!

Sist hjälpte laxlaxlax mig och det vart helgrymt (resultat ute snart) så han får gärna lägga igen, lägger ändå ut en förfrågan ifall han inte nappar. "Ska ut med" en CD-singel innan jul som jag skickar runt till kompisar som en årlig tradition och denna gång så blir det 3 låtar.

Så...har du koll på 70-talsstuket som Sweet, City boy & andra grupper lirade så vore jag tacksamm för hjälp.

Tror jag måste "bumpa" till den också!

Link to comment
Dela på andra sajter

ska det vara nån bas på denna sweet låt?

Tjenamoss!

Ligger en redan där av gitarristen, annars hade jag hojtat till dig. 😛

Ska micka upp för trummor igen så då kommer dina spår också...mycket nu innan jul och jävlar vad Sara hoppar jämnfota av glädje när jag "leker" i studion istället för att ta hand om julärenden! 🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

synd, sweet lät ju kul. jag kanske skulle skicka min adress när det blir dags för julklapps utdelning annars får du maila låtar och omslag så kan jag fixa det själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Tjenamoss!

...mycket nu innan jul och jävlar vad Sara hoppar jämnfota av glädje när jag "leker" i studion istället för att ta hand om julärenden! 😆😄

😉 Förstår inte varför. Säg åt henne att julen faktiskt är överskattad. Glöm inte slänga upp låten sen när den är klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

synd, sweet lät ju kul. jag kanske skulle skicka min adress när det blir dags för julklapps utdelning annars får du maila låtar och omslag så kan jag fixa det själv.

Klart du ska ha en julklapp, vi tar det via mail till helgen!

Jag har en annan rökare på G också, få se vad som hinns med.

Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes: Förstår inte varför. Säg åt henne att julen faktiskt är överskattad. Glöm inte slänga upp låten sen när den är klar.

Suck, tänk om dom bara kunde slappna av, tvåla in en, hälla upp en mumma och sedan se till att sängen är nybäddad...så blir julen en julefrid! ☺️

Låtarna kommer ut här också, jodå, det kommer att bli risk för aROCKER influensa på forumet snart...en del vill ta vaccin mot det, andra är beredd att dö! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...