Jump to content
Annons

Panorering på trummpluggar


Hastalavista

Recommended Posts

Hej

Jag äger EZD och AD och i båda dessa pluggar är panoreringarna, enl. mitt sätt att se det fel.

Vad jag syftar på är alltså preset:en som tillverkarna skickar med. Om jag sitter på mixplats,

i studio eller live så har ju 99% av trummisarna hihat på min högra sida och största pukan på

min vänstra sida.

Är anledningen till att det blir tvärt om att pluggarna är anpassade till spel

med digitalset?

Är detta något som folk tänker på när man i sin hemstudio "drar och droppar" i sin DAW?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej

Jag äger EZD och AD och i båda dessa pluggar är panoreringarna, enl. mitt sätt att se det fel.

Vad jag syftar på är alltså preset:en som tillverkarna skickar med. Om jag sitter på mixplats,

i studio eller live så har ju 99% av trummisarna hihat på min högra sida och största pukan på

min vänstra sida.

Är anledningen till att det blir tvärt om att pluggarna är anpassade till spel

med digitalset?

Är detta något som folk tänker på när man i sin hemstudio "drar och droppar" i sin DAW?

Det där är en smaksak. Jag vänder alltid på panoreringarna så att jag hör trummorna från publikens håll eftersom det annars blir knas i mina öron eftersom jag lyssnar på bandet som jag står framför och inte bakom. Men det där är helt olika från person till person och inget rätt eller fel finns.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...