Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

men vet inte vilken version jag ska köpa..klarar man sej på cubase essential 5?

följer alla pluggar med på denna eller måste man då ha cubase studio?

har inte råd med att köpa fulländade skiten utan vill hålla mej till minstingen..

måste man gå i skolan och ha intyg för att få köpa education versionerna?

jaja, lite frågor angående de här...kom gärna med egna berättelser om vilken som skulle passa bäst å så..

Annons
Postat

Det är svårt att säga vad som räcker för dig, men jag tror att det är väldigt många som klarar sig med Essentials. Det är dock bara i den största versionen som impulsreverb och pitchkorrigering ingår, men behöver man inte dem, utan löser det med tredjepartspluggar, så funkar det ju ändå.

Här är en jämförelse mellan versionerna, så kan du se hur det verkar i ditt fall: http://www.steinberg.net/en/products/music...details100.html

Om du ska köpa en EDU-version, så måste du ha studentlegitimation som du kopierar, vara heltidsstuderande (men det behöver inte vara musikstudier, utan det gäller alla sortsers studier) - och så behöver du få denna blankett stämplad och ifylld av skolan.

Postat
men vet inte vilken version jag ska köpa..klarar man sej på cubase essential 5?

följer alla pluggar med på denna eller måste man då ha cubase studio?

har inte råd med att köpa fulländade skiten utan vill hålla mej till minstingen..

måste man gå i skolan och ha intyg för att få köpa education versionerna?

jaja, lite frågor angående de här...kom gärna med egna berättelser om vilken som skulle passa bäst å så..

du kör väl mac och har väl redan logic pro 7

fast det finns ju många möjliga anledningar att byta...

Postat

Jag skulle börja med Cubase Essential 5, och vid behov uppgradera till Studio.

Man förlorar iofs några hundra kronor på det om man nu uppgraderar. Om man inte behöver uppgradera har man däremot sparat några tusen kronor jämfört med att köpa Cubase Studio från början.

Postat
du kör väl mac och har väl redan logic pro 7

fast det finns ju många möjliga anledningar att byta...

jag har sålt macen och logic

Postat (redigerat)

Vet man med sig att det är musik med dator man vill hålla på med tills man kastar in handduken för gott skulle jag låta det svida i plonkan ett tag istället för att köpa ett program man växer ur efter en månad... visst, man använder inte alla funktioner jämt när man jobbar, men de gångerna man verkligen behöver dem är det skönt att slippa kompromissa vilket dödar kreativiteten.

Med eget facit i handen så har jag aldrig ångrat den dagen jag hade råd att uppgradera till Cubase XT 3.0 ( som då kostade typ 8 tusen..*host*..för 10 år sen?) Jag hade precis innan skaffat något billigt och enkelt skit-cubase som klarade 4 stereokanaler o var skakigt som f¤n vilket jag trodde skulle räcka tills jag hade råd... jag sålde programmet dagen efter, gick ned till banken o tog ett lån..

Summa summarum: Om inte pengarna finns vetefasen om jag inte skulle skaffa något annat sequencerprogram undert tiden jag sparade ihop till värstingen..

men det är vad jag tror

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.