Jump to content
Annons

Hjälp mig hitta ett nytt och LITET midiklaviatur


gsol

Recommended Posts

Hej,

Jag tänkte sälja av min Keystation 49e till förmån för ett mindre klaviatur, två oktaver blir lagom. Jag använder inte MIDI-klav så himla mycket och därför tänkte jag heller inte lägga ut en förmögenhet på mitt nya. Budgeten ligger på <800 spänn cirkus.

På Thomann hittade jag det det här, AKAI LPK 25, som tilltalade mig. I min värld är AKAI en tillverkare som gör rediga prylar, har jag rätt i det?

1826488_800.jpg

Jag är nyfiken på om någon testat det här klaviaturet eller något likvärdigt i samma prisklass, jag behöver alla synpunkter jag kan få. Midikontroller utöver tangenterna är ett plus men inget måste.

Mvh

Gustav

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Annons

Jag har ett sånt, och kan rekommendera. Det är bara att plugga in och köra både på PC och MAC, och det känns hyffsat gediget. Spelkänslan är bra för storleken, arpeggiatorn är kanske mest en gimmick.

Jag använder det för att ha ett keyboard (väldigt) nära datorn när jag arrangerar, för att testa ackord, eller för att ta ut låtar. Har även tänkt att ha det som resekeyboard, för att kunna jamma på hotellrum när man reser med jobbet, eller så.

Jag har tidigare använt något liknande som hette MIDI-start, som inte var anslagskänsligt och därför rätt trist. Det pajjade när jag råkade kopplade in en växelströmsadapter i det, men det är en annan historia. Äger dessutom ett Edirol PCR-300, som är i en helt annan storlek och prisklass.

Link to comment
Dela på andra sajter

köpte du den? I så fall hur upplever du den, är det något att ha? Jag funderar själv på att slänga iväg en beställning under dagen.

Är det någon som har några erfarenheter av denna?

Jag ser inget pitchbend -eller modulleringshjul. Skulle personligen aldrig klara mig utan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...