joakim.ivarsson Postat 13 oktober 2009 Postat 13 oktober 2009 Hehe â ïž a, jag har börjat bygga om i rummet dĂ€r min studio har vart, innan hade jag pengar, men orkade inte börja, nu har jag absolut inga pengar men mycket flyt och sĂ„nt, och lust. Bygget kommer inte bli det estetiskt snyggaste, för de hade jag behövt pengar till, men jag ska göra sĂ„ gott jag kan, jag Ă€r dessutom inte sĂ€rskilt hĂ€ndig sĂ„ vi fĂ„r se var det slutar... Men de kommer nog att bli funktionellt Man tager vad man haver, sĂ„ ni bara vet, allt som jag anvĂ€nder mig av förutom utrustningen Ă€r grejer jag fĂ„tt el liknande, de enda jag köpt Ă€r 4 vinkeljĂ€rn för 24 kr.... A, satt och skrapade lite i plekrumskyddet (som frĂ„n början var rött och igenomskinligt ) Nu kommer lite bilder pĂ„ hur det sĂ„g ut innan jag började SĂ„dĂ€r, nu började vi fixa lite isolering som jag fick âșïž Dock dubbelt som tjock som den skulle ha vart, men de funkar Jag tĂ€nkte att jag mĂ„ste ta en fjortisbild pĂ„ mig sjĂ€lv đ ser ni hur jag lyckades med munnen đ De Ă€r inte ofta jag far med hammarn, men de hĂ€nder Fick en IdĂ© att sĂ€tta gamla ikeafiltar över de dĂ€r smĂ„ absorbenerna som jag fĂ€st pĂ„ vĂ€ggen med stĂ„ltrĂ„d och spik Under de dĂ€r plankgrejen sĂ„ var det ett avlĂ„ngt hĂ„l i golvet, sĂ„ jag hitta gamla överblivna golplank som jag bara spikade över SĂ„ ska vĂ€l midi klaven sitta sen, fast utsĂ„gat Ă„ sĂ„nt sĂ„klart Hittade gamla "gardingrejer" som morsan in skulle ha, de lĂ„g undanstoppade pĂ„ vinden.... gör vĂ€l nĂ„t Ă„t fönstrena iaf... om inte sĂ„ tĂ€cker de det irriterande soljuset som brukar blĂ€nda mig... Sen kommer vĂ€l en fortsĂ€ttning.... Jag har ingen plan och jag vet inte vart de slutar, sĂ„ dehĂ€r blir spĂ€nnande för mig med đ Uppdaterar detta eftersom de gĂ„r framĂ„t /Tong
Steven Persson Postat 13 oktober 2009 Postat 13 oktober 2009 Neat! Kul med hemmapulande och lite udda idéer! Kör hÄrt sÄ vÀntar vi pÄ fortsÀttning!
Potatisburk Postat 13 oktober 2009 Postat 13 oktober 2009 Ălskar kombinationen av studio grejor, trĂ€ och fönster. ^^ Ăn sĂ„ lĂ€nge ser fjortisbilden bĂ€st ut, men det blir sĂ€kert bra Ă€ndĂ„.
joakim.ivarsson Postat 14 oktober 2009 TrĂ„dstartare Postat 14 oktober 2009 Ja, fortsatte lite idag, hittade lite fĂ€rg som jag mĂ„lade bordet med senare.... Ă„ssĂ„ tog jag lite av en regel och lite golvplank och sĂ„gade till och skruva dit för att midi klaven ska kunna sitta bra đ± Ă„ssĂ„ hĂ€ngde jag brorsans ena soffkudde som han inte skulle ha som ljudabsorbent dĂ€r i taket đ hehe đ Allt gratis đ Ă„ssĂ„ a, vĂ€ggen tĂ€ckte jag med mormors gamla pĂ„slakan som jag sprĂ€ttade upp, men de rĂ€ckte inte hela vĂ€gen sĂ„ jag fick ta lite vindpapp som jag hittade och satte över đ, hĂ€ftklammrar sĂ„ de skriker om de Ă„ stĂ„ltrĂ„d hehe By the way, första gĂ„ngen jag anvĂ€nder en sticksĂ„g hehe funka rĂ€ttsĂ„bra đ đ chokladbrun đ haha, och sen hitta jag lite gul, röd och vit fĂ€rg sĂ„ de ska fĂ„ sig nĂ„gra roliga flĂ€ckar đ
joakim.ivarsson Postat 16 oktober 2009 TrĂ„dstartare Postat 16 oktober 2009 Nu Ă€r kanterna runt fönstrena mĂ„lade, Ă„ssĂ„ har jag gjort en hörnabsorbent och tvĂ„ st smĂ„ absorbenter, Ă„ssĂ„ fyllde jag ett pĂ„slakan med tvĂ„ st feta isoleringmojenger och hĂ€ftade upp pĂ„ vĂ€ggen. Jag har funderat pĂ„ min position av bordet, ljudet Ă€r underbart vid sweet spot enligt kortet, men rör jag mig för mkt Ă„t sidan av högtalarna eller bakom suger verkligen den isolerade vĂ€ggen bort mkt.... men det Ă€r vĂ€l sweet spot som rĂ€knas Ă€ndĂ„ eller? finns inte riktigt nĂ„gon annan praktisk plats att sĂ€tta de pĂ„, de Ă€r sĂ„ konsitga vĂ€ggar överallt... Ă ssĂ„ hĂ€ngde jag ett luftigt tĂ€cke för "sĂ„ngbĂ„set" placet med de blĂ„ filtklĂ€dda isoleringen..... Finns garanterat mkt att anmĂ€rka pĂ„, har ni tips pĂ„ hur jag kanske kan Ă€ndra om lite sĂ„ sĂ€g gĂ€rna till sĂ„ fĂ„r jag övervĂ€ga đ
djbolton Postat 16 oktober 2009 Postat 16 oktober 2009 BĂ„ten e finast đź Skoja bara, allting ser ju jĂ€ttebra ut. Jag gillar din budget, jag hoppas att det lĂ„ter fint om studion sen ocksĂ„! Kör hĂ„rt! /Johan
joakim.ivarsson Postat 18 oktober 2009 TrĂ„dstartare Postat 18 oktober 2009 SĂ„, nu var de sista korten tagna, hĂ€r Ă€r allt uppe, förutom nĂ„gra gitarrer Ă„ lite smĂ„grejer, men de Ă€r vĂ€l typ sĂ„hĂ€r de kommer se ut đ đ vĂ€nde pĂ„ bordet.... blev lite bĂ€ttre đ och sĂ„ngbĂ„set verka bli skitbra, fick lĂ€gga en gardin dubbelt pĂ„ golvet bara, Ă„ hĂ€fta fast den, för de rĂ„kade bli lite fluttereko trotts allt Ă€ndĂ„ đ Men annars Ă€r de najs đ Nu blev nĂ„n bild dĂ€r suddig men va ser vĂ€l va de Ă€r Ă€ndĂ„ đ Sammanlagd budget: 47 kr đ Den budgeten gillar jag đ hehe HĂ€r Ă€r en liten axel ocksĂ„ đ en "prydnad" som stĂ„r i hörnet, 40 000:- nypris đ haha, den bara stĂ„r dĂ€r....
cwc Postat 18 oktober 2009 Postat 18 oktober 2009 Hehe đ a, jag har börjat bygga om i rummet dĂ€r min studio har vart, innan hade jag pengar, men orkade inte börja, nu har jag absolut inga pengar men mycket flyt och sĂ„nt, och lust.Bygget kommer inte bli det estetiskt snyggaste, för de hade jag behövt pengar till, men jag ska göra sĂ„ gott jag kan, jag Ă€r dessutom inte sĂ€rskilt hĂ€ndig sĂ„ vi fĂ„r se var det slutar... Men de kommer nog att bli funktionellt Man tager vad man haver, sĂ„ ni bara vet, allt som jag anvĂ€nder mig av förutom utrustningen Ă€r grejer jag fĂ„tt el liknande, de enda jag köpt Ă€r 4 vinkeljĂ€rn för 24 kr.... A, satt och skrapade lite i plekrumskyddet (som frĂ„n början var rött och igenomskinligt ) Nu kommer lite bilder pĂ„ hur det sĂ„g ut innan jag började SĂ„dĂ€r, nu började vi fixa lite isolering som jag fick đ Dock dubbelt som tjock som den skulle ha vart, men de funkar Jag tĂ€nkte att jag mĂ„ste ta en fjortisbild pĂ„ mig sjĂ€lv đ ser ni hur jag lyckades med munnen đ De Ă€r inte ofta jag far med hammarn, men de hĂ€nder Fick en IdĂ© att sĂ€tta gamla ikeafiltar över de dĂ€r smĂ„ absorbenerna som jag fĂ€st pĂ„ vĂ€ggen med stĂ„ltrĂ„d och spik Under de dĂ€r plankgrejen sĂ„ var det ett avlĂ„ngt hĂ„l i golvet, sĂ„ jag hitta gamla överblivna golplank som jag bara spikade över SĂ„ ska vĂ€l midi klaven sitta sen, fast utsĂ„gat Ă„ sĂ„nt sĂ„klart Hittade gamla "gardingrejer" som morsan in skulle ha, de lĂ„g undanstoppade pĂ„ vinden.... gör vĂ€l nĂ„t Ă„t fönstrena iaf... om inte sĂ„ tĂ€cker de det irriterande soljuset som brukar blĂ€nda mig... Sen kommer vĂ€l en fortsĂ€ttning.... Jag har ingen plan och jag vet inte vart de slutar, sĂ„ dehĂ€r blir spĂ€nnande för mig med đ Uppdaterar detta eftersom de gĂ„r framĂ„t /Tong Snygg lösning med klaviaturen! ska kopieras omedelbart...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.