Jump to content
Annons

Pro-Tools 7 vill inte starta...


HotLava

Recommended Posts

Hejsan.

Pro-Tools 7 med Mbox2 Mini fungerade utmärkt tidigare men,,,

Jag fick lov att formatera om min hårddisk och installera om alla program.

Nu när jag ska starta Pro Tools så börjar hårddisken jobba men se'n händer ingenting. Efter försöket att starta programmet så går det inte heller att starta andra program på datorn utan jag måste starta om datorn eller logga ut från windows och logga in igen.

Försökte öppna ett av mina projekt (session) och det blir samma resultat. Pro-Tools vägrar starta...hårddisken jobbar några sekunder men se'n händer ingenting. Datorn hakar inte upp sig men det går inte att öppna andra program eller surfa på internet. Mycket egendomligt.

Jag har:

Windows XP -SP3

Internet Explorer 8

Pro-Tools 7

Mbox2 Mini

Vad är det som kan vara fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
har inget åäö i namnet eftersom jag heter Anders 🙂

Jag ska kolla om jag kan leta uppdateringar.

Var hittar man dem på digidesigns plottriga sida? 😉

Du hittar dom under support, support & downloads, sedan i kolumnen till höger letar du efter cs-updates 😉

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Har försökt att lösa problemet men det kvarstår.

Vad sjutton har hänt??

Pro-Tools 7 med Mbox2 Mini fungerade utmärkt tidigare men,,,

Jag fick lov att formatera om min hårddisk och installera om alla program.

Nu när jag ska starta Pro Tools så börjar hårddisken jobba men se'n händer ingenting. Efter försöket att starta programmet så går det inte heller att starta andra program på datorn utan jag måste starta om datorn eller logga ut från windows och logga in igen.

Försökte öppna ett av mina projekt (session) och det blir samma resultat. Pro-Tools vägrar starta...hårddisken jobbar några sekunder men se'n händer ingenting. Datorn hakar inte upp sig men det går inte att öppna andra program eller surfa på internet. Mycket egendomligt.

Jag har:

Windows XP -SP3

Internet Explorer 8

Pro-Tools 7

Mbox2 Mini

Vad är det som kan vara fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

enda gången jag varit med om detta va när jag körde pro tools via en dator som låg på nätverk. Felet är att pro tools inte har behörighet till alla filer som den behöver. Är du säker på att du loggat in som administratör? Därför hittar den inte heller något att uppdatera.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag är inloggad som administratör.

Ja, då vet jag inte. Hoppas någon annan kan hjälpa dig! Men jag känner ändå i magen att det har något med din "behörighet" eller vad det heter i windows då jag som sagt va med om exakt samma fel och det va lösningen.

Hoppas det ordnar sig!

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...