Jump to content
Annons

SP B1 & EMU tracker pre usb "problem"


Freedy

Recommended Posts

Hejsan!

Inhandlade för ett bra tag sen sakerna som topic visar.

Har nu till slut bestämt mig för att använda dom, men antingen e jag korkad eller så fungerar det bara inte som jag vill.

Har anslutit allt rätt osv.

Men det funkar liksom inte att spela in med micen. Asså ljudvågorna syns inte på datorn eller nått. Micen e typ, död?

Nått jag glömt?

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan!

Inhandlade för ett bra tag sen sakerna som topic visar.

Har nu till slut bestämt mig för att använda dom, men antingen e jag korkad eller så fungerar det bara inte som jag vill.

Har anslutit allt rätt osv.

Men det funkar liksom inte att spela in med micen. Asså ljudvågorna syns inte på datorn eller nått. Micen e typ, död?

Nått jag glömt?

MVH

Fantommatning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla om fantommatningen (48v brukar det stå) är på. Kondensatormikrofoner som Studio Projects B1 behöver extern ström för att fungera. Fantommatning = ström i mikingången (ungefär).

Kom ihåg att först koppla micken och sedan sätta på fantommatning. Och om du ska ta bort den så stäng av fantommatningen och sen ta bort micken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har anslutit allt rätt osv.
Nått jag glömt?

MVH

Här är det något som inte stämmer...

Rätt kabel?

Rätt installerat ljudkort (drivare)

Rätt installerat ljudkort (i ditt musikprogram)

Rätt vald ingång?

Rätt valt spår?

Rätt ... ?

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är det något som inte stämmer...

Rätt kabel?

Rätt installerat ljudkort (drivare)

Rätt installerat ljudkort (i ditt musikprogram)

Rätt vald ingång?

Rätt valt spår?

Rätt ... ?

Cheers!

Så vitt jag vet så ska dessa saker stämma och Yes jag har satt igång fantom matningen. Men det händer inget ändå.

En annan fråga man ska väl kunna prata i micen hela tiden så att det ger utslga, inte bara när man spelar in, eller?

I övrigt använder jag FL studio. Det enda jag andräat är i Inställningar>Audio>AISO driver till att spela in. Men det måste va något annat som inte klaffar

Kan man se på nått sätt att fantomatningen går igång och fungerar?

Tack för sanbba svar!

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vitt jag vet så ska dessa saker stämma och Yes jag har satt igång fantom matningen. Men det händer inget ändå.

En annan fråga man ska väl kunna prata i micen hela tiden så att det ger utslga, inte bara när man spelar in, eller?

I övrigt använder jag FL studio. Det enda jag andräat är i Inställningar>Audio>AISO driver till att spela in. Men det måste va något annat som inte klaffar

Kan man se på nått sätt att fantomatningen går igång och fungerar?

Tack för sanbba svar!

Mvh

Det är inte så enkelt, att du har fel sorts kabel?

Du måste använda en mikrofonkabel med XLR i båda ändarna för att fantommatningen ska funka...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så enkelt, att du har fel sorts kabel?

Du måste använda en mikrofonkabel med XLR i båda ändarna för att fantommatningen ska funka...

Tack för alla svar. Jag löste nyss problemet själv. det va en liten inställning i Fl studio som saknades.

Men tack ändå för att ni tog er tid att lyssna på mina problem 😕

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...