Jump to content
Annons

Smaskljud


Renfield

Recommended Posts

Annons

Du kan hitta några tips HÄR - speciellt avsnittet om dryck...

Som redan har nämnts, så överdriver kompressorn sådana ljud i jämförelse med det önskade ljudet, så du kanske komprimerar för hårt? Att klippa bort sådana biljud helt, är inte säkert att det blir så bra eftersom det inte låter naturligt om allt sådant är bortplockat, men du kan testa att dra ner volymen precis där dessa ljud kommer, så att de blir svagare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes, tack för länk och tips! Det kanske är för mycket kompression, jag är osäker på hur mycket jag ska använda för att rösten ska hålla en jämn volym.

Jag säger som Bruce Swedien; "compressors are for kids". Använd inte en kompressor för att jämna ut nivån, använd den för att ställa ett coolt sound.

Eller ja, alltså du KAN ju använda den för att jämna ut nivåer, men det påverkar ofta soundet om den inte är väldigt transparent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Skaffa en salivsug. sno en vid nästa tandläkarbesök.

Micken kommer ta upp ljudet från salivsugen...

så det är ingen bra lösning...

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller ja, alltså du KAN ju använda den för att jämna ut nivåer, men det påverkar ofta soundet om den inte är väldigt transparent.

du menar att man KAN använda den för det den är tänkt för?

no shit! 😮

det är väl alltid så att det man inte kan hantera låter man helst vara

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...