Jump to content
Annons

Dunlop Strängar


JJMusik

Recommended Posts

Några gitarrister som testat Dunlops strängserie som jag tycker man ser i alla musikaffärer around nu. De ligger ju på 60-70:- vilket är ett bra pris.

Är det skit eller?

Det står att dem är "manufactured in california" och på deras hemsida var också en söt amerikansk film från fabriken som visar att hela produkten görs i USA. Alltså strängknopparna, strängarna, etiketter. förpackning... hela rubbet. Kan man lita på detta eller det är bara ett cheap trick?

Jag kan ju iofs tycka att man inte borde få skriva så om det visade sig vara bluff?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Som med det mesta så får man det man betalar. Om du har råd är det är bara att testa. Sen kan du ju väcka tråden till liv och upplysa oss om de var bra eller skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har raderat några inlägg som var direkt otrevliga, irrelevanta eller som kommenterade sådana inlägg.

Längst ner på den här sidan hittar ni en intressant länk, nämligen den till Forumreglerna. Kolla gärna in dem. Särskilt denna är intressant.

Den som känner att hon/han inte har koll på reglerna bör omedelbums gå igenom dem och memorera ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag personligen har aldrig hittat några billiga strängar som är bra.

Det är ju så klart en definitionsfråga men det här tycker jag är billigt:

http://www.thomann.de/se/ernie_ball_2221_regular_slinky.htm

Och bra! 58 spänn för ett paket Earnie Ball liksom... finns kanske ännu billigare än på Thomann.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...