Fidden Postat 2 november 2009 Trådstartare Postat 2 november 2009 Vilken tur för dig! Så gick det inte för mig! Fick ta det manuellt öga mot öga i fysiska butiken senare samma dag. 😄 Hmm, det är nog bäst att jag kollar upp på internetbanken så att det inte dras två ggr iallafall... :S
debatt Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 har dessutom spärrat det kortnumret som jag använde när det gick fel, om de skulle hitta det någonstans och vilja genomföra köpet iallafall. Jaha, så du använde ett annat kort vid köpet av biljett nummer två?! Avancerat... Lite som användningen av X i NHL-et. 😄
slejnard Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 Hej Fasen hinner inte läsa ikapp...ni har skrivit så in in bomben 😄 hej då
debatt Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 Jag undrar en sak... Hur kan man säga i dessa tider att det är vissa tider för den och den gruppen människor??? Det senaste var ju nu att riskgrupperna skulle redan ha vaccinerat sig, så nu får de vänta på de andra först om de inte passade på när det var deras tur... Hur ska de veta att man tillhör eller ej tillhör en riskgrupp för det första?
Fidden Postat 2 november 2009 Trådstartare Postat 2 november 2009 Jaha, så du använde ett annat kort vid köpet av biljett nummer två?! Avancerat... Lite som användningen av X i NHL-et. 😄 japp, jag kör med e-kort, vilket innebär att man gör ett separat kortnummer för varje köp, där man dessutom kan sätta en gräns på hur mycket som får dras. Känns mycket bättre än att uppge sitt riktiga visa-nr och riskera att bli av med alla miljarder, ehm... 😄
debatt Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 1 på 200-250 kommer att dö av svininfluensan. Av "vanliga" influensan är det 1 på 2500 pers. Ehhh... hallå!!! Jag har haft "vanliga" influensan konstaterat 35 gånger i mitt liv!! Ska nog vara rätt glad att jag lever då... Att bara 10-15% av befolkningen får influensan under vinterhalvåret då det är säsong för den förbryllar mig. Jag har fått den varje vinter senaste 20 åren! Uppskattningsvis får 40-50% svininfluensan. Mycket gissningar.
debatt Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 japp, jag kör med e-kort, vilket innebär att man gör ett separat kortnummer för varje köp, där man dessutom kan sätta en gräns på hur mycket som får dras. Känns mycket bättre än att uppge sitt riktiga visa-nr och riskera att bli av med alla miljarder, ehm... 😄 Ett vanligt Visa-kort är säkrare. Men å andra sidan kan man bara dra upp till den gräns man satt på e-kortet. Så sätt är den varianten "säkrare" = bäst, om man åker dit... Enligt info från fabro bankdirektören nu i höst. 😄
debatt Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 Ska köpa skor också... valet står mellan Ett par Ecco Troggarino (som kallas Travellite på Eccos webbsida), Timberland Route Racer GTX (som bara verkar finnas i Stadium webbshop) och Ecco Ultra Terrain 1.1 (som heter exakt likadant som ett par andra, märkligt nog)...
Fidden Postat 2 november 2009 Trådstartare Postat 2 november 2009 Wut? Så svininfluensan kommer döda 45000 personer i sverige? Och äldre drabbas inte så hårt, så de flesta är "unga"? Och hittills har en eller två dött? När kommer denna explosionsartade massdöd inträffa?
Fidden Postat 2 november 2009 Trådstartare Postat 2 november 2009 Ett vanligt Visa-kort är säkrare. Men å andra sidan kan man bara dra upp till den gräns man satt på e-kortet. Så sätt är den varianten "säkrare" = bäst, om man åker dit...Enligt info från fabro bankdirektören nu i höst. 😄 öh, och på vilket annat sätt skulle man kunna åka dit, där ett plastkort är säkrare?
debatt Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 Wut? Så svininfluensan kommer döda 45000 personer i sverige? Och äldre drabbas inte så hårt, så de flesta är "unga"? Och hittills har en eller två dött? När kommer denna explosionsartade massdöd inträffa? Nej nej!! 25000 pers räknar de med. Det är alltså 1 på 200-250 av de som FÅR den, inte av totalbefolkningen. Men att så dj**la många t.o.m. dör av den vanliga sketinfluensan förbryllar mig desto mer. Då borde jag ju nästan vara död statistiskt...
debatt Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 öh, och på vilket annat sätt skulle man kunna åka dit, där ett plastkort är säkrare? Inte vet jag, han kollade från deras statistiska siffror. Man kan ju skimmas också. Det var väl det Niklas Strömstedt drabbades av? Eller han kanske satt hemma... 😄
debatt Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 Wut? Så svininfluensan kommer döda 45000 personer i sverige? Och äldre drabbas inte så hårt, så de flesta är "unga"? Och hittills har en eller två dött? När kommer denna explosionsartade massdöd inträffa? 3 döda i Sverige hittills. En pojke 3 år som läkarna trodde hade maginfluensa, men nu konstaterad svininfluensa. 3 vårdas nu och är illa däran. Men observera att av 10 döda i ett område (vilket land det nu var, Norge?), så hade 3 st tagit vaccinet men ändå dött! Det stämmer bara lite att "de flesta är unga"... tror 40% var över 40. Tycker jag är svingammalt. Mest döda internationellt i åldern 15-49 år. Värst utsatta riskgruppen är tydligen de med diabetes. Över 50% av de som dött har haft diabetes eller annan ämnesomsättningssjukdom (sköldkörtel jada jada jada).
debatt Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 Debatt verkar en ECCO kille ja! 😄 Jag ska inte köpa gubb-ecco iaf... 😄
Pazo Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 Om man skulle puttsa skor lite... Finns lite fula knappt synliga fläckar på vita delar på mina sneakers 😄
Pico Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 Om man skulle puttsa skor lite... Finns lite fula knappt synliga fläckar på vita delar på mina sneakers 😄 Det kommer väl inte dyka upp massa random tecken i msn då?
Overkill Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 mamma betalade tågbiljetten hem över jul! fett najs, slapp jag lägga 400 spänn på det
debatt Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 Syns denna? Det är en av tre jag funderar över: Timberland Route Racer GTX M
Fidden Postat 2 november 2009 Trådstartare Postat 2 november 2009 (redigerat) Nej nej!! 25000 pers räknar de med. Det är alltså 1 på 200-250 av de som FÅR den, inte av totalbefolkningen.Men att så dj**la många t.o.m. dör av den vanliga sketinfluensan förbryllar mig desto mer. Då borde jag ju nästan vara död statistiskt... Att många dör i normal influensa är inte konstigt, det är väldigt många gamla och skröpliga som blir sjuka och dör för att de inte orkar med det helt enkelt. Skulle tro att siffran är MYCKET lägre om man bara ser på befolkningen under 60 års ålder. Redigerat 2 november 2009 av Fidden
debatt Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 skiter i det tredje paret. Nu står det mellan dessa två med GoreTex. Samma pris.
Fidden Postat 2 november 2009 Trådstartare Postat 2 november 2009 vadå, är man gubbe om man kör ecco? jag kör ecco... iofs är jag gubbe, men det var jag inte när jag köpte dem xD
debatt Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 Att många dör i normal influensa är inte konstigt, det är väldigt många gamla och skröpliga som blir sjuka och dör för att de inte orkar med det helt enkelt. Skulle tro att siffran är MYCKET lägre om man bara ser på befolkningen under 60 års ålder. Sedan stämmer inte det man skriver att 1700 pers dör av vanliga influensan per år. När jag räknar på det blir det ju bara 450 pers. För de sa att 10-15% (jag tog då 12.5%) av befolkningen stryker med av den...
debatt Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 (redigerat) vadå, är man gubbe om man kör ecco? jag kör ecco... iofs är jag gubbe, men det var jag inte när jag köpte dem xD Inte bara det! Värd att stenas också! Ja, det är ju inte jag som tycker så, men... ja en massa massa massa..... massa andra alltså... edit: typ bimbos Redigerat 2 november 2009 av debatt
debatt Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 Sedan borde jag köpt en halvkänga jag såg på Nätet förra säsongen... för nu verkar den inte finnas kvar nånstans. Det är en Giorgio Brutini i svart i ostrich (struts?). Det var piggar som stack ut överallt. Skitudda! Fanns i en massa balla färger om man ville ha det... Petrolblå, orange, lejongula, klargröna, mörkgrå, bruna etc. Pazo?
Fidden Postat 2 november 2009 Trådstartare Postat 2 november 2009 Inte bara det! Värd att stenas också! Ja, det är ju inte jag som tycker så, men... ja en massa massa massa..... massa andra alltså... edit: typ bimbos De kan ju bara försöka stena mig, med mina grymma ecco hoppar jag lätt undan varje sten 😄
Recommended Posts